ترامپ می‌خواست دامادش را برکنار کند

در کتاب جدیدی که به تازگی توسط «پیتر ناوارو» مشاور سابق ترامپ نوشته شده، آمده است که دونالد ترامپ به دنبال برکناری داماد خود « جرد کوشنر » از سمت ریاست کمپین انتخاباتی خود بوده است.

ناوارو در این کتاب که بخشی از آن به دست گاردین رسیده، نوشته: ترامپ به دنبال یک کودتا برای برکناری کوشنر و جایگزینی وی با «استفان بنن» بوده اما این اتفاق هرگز نیفتاد زیرا کوشنر از این کار سرباز زد.

ناوارو منتقد کوشنر است و قصد دارد در ماه جاری میلادی کتاب خود را با عنوان «پس گرفتن آمریکای ترامپ: چراما کاخ سفید را از دست دادیم و چگونه می توانیم دوباره آن را پس بگیریم» منتشر کند.

وی در این کتاب نوشته: ترامپ در حالی که قصد داشت کوشنر را برکنار کند، بیم آن را داشت که دادن این خبر بد به پدر نوه‌اش، مشکلات خانوادگی ایجاد کند و در نتیجه خود هرگز این موضوع را با کوشنر مطرح نکرد. و در عوض از «برنی مارکوس» یک جمهوری خواه برجسته خواست تا این موضوع را به اطلاع کوشنر برساند.

کوشنر نیز با شنیدن این موضوع از سوی مارکوس اظهار کرد که همه چیز در کمپین انتخاباتی خوب پیش می رود و او به هیچ وجه از سمت خود کناره گیری نخواهد کرد.

ناوارو پیشتر نیز کوشنر را به شدت مورد انتقاد قرارداده بود. پس از آنکه کوشنر در کتابش فاش کرد که در دوران خدمت در کاخ سفید تحت درمان برای سرطان تیروئید بوده، ناوارو گفت که این اطلاعات هیچ منبع موثقی نداشته و کوشنر را متهم کرد که از این حرف برای افزایش فروش کتاب خود استفاده کرده است.

«جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور سابق ارشد کاخ سفید در بخشی از کتاب خود اعلام کرد که در زمان انجام وظایف خود در کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری پدر همسرش، سرطان تیروئید داشته است.

وی در این بخش کتاب که به دست نیویورک تایمز رسیده اظهار کرد در اکتبر 2019 نتایج آزمایش هایی نشان داد که او به سرطان تیروئید مبتلا شده، و این درست زمانی بود که او مشغول مذاکرات تجاری با مقامات چینی بود.

وی خواسته بود غیبت او در کاخ سفید در طول دوران جراحی و نقاهت پس از آن، بدون جلب توجه باشد و او کمترین زمان ممکن را برای انجام وظایف خود در کاخ سفید از دست بدهد. بنابراین او یک هفته پیش از زمان جشن شکرگذاری را برای عمل جراحی خود انتخاب کرد.

ترامپ می‌خواست دامادش را برکنار کند

گفته شده کوشنر مورداعتمادترین مشاور ترامپ بوده است و به پدرزنش «وفاداری تزلزل‌ناپذیری» دارد.ترامپ در ژانویه 2017 کوشنر را به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید معرفی کرد و مسئولیت مذاکره برای صلح در منازعه فلسطین – اسرائیل و نیز مذاکره برای معامله با کشورهای خارجی را به کوشنر سپرد. وی در 21ژوئن 2017به عنوان نماینده کاخ سفید باهدف تجدید مذاکرات صلح به خاورمیانه سفر کرد. او در این سفر با بنیامین نتانیاهو دراورشلیم و با محمود عباس در رام الله به‌طور جداگانه ملاقات و مذاکره کرد.

این در حالی است که ناوارو در ماه های اخیر به دلیل مخالفت با احضاریه صادر شده برای وی از سوی کمیته تحقیقاتی 6 ژانویه برای بررسی حمله به کنگره، تحت بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

یک دادگاه عالی فدرال در آمریکا ناوارو را متهم به دو مورد توهین و بی احترامی به کنگره کرد و حکم بازداشت وی را صادر کرد. ناوارو پس از دستگیری کنگره و قانون فدرال آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.