تل آویو: اگر حزب‌الله نبود، لبنان به توافق عادی‌سازی می‌پیوست

«اهارون حالیوا» رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی اذعان کرد که وجود حزب‌الله، مانع پیوستن لبنان به کشورهای سازشگر شده است.

به نوشته وبگاه العهد، او که در کنفرانس سالانه «انستیتوی سیاست مقابله با تروریسم (ICT)» در دانشگاه «رایشمن هرتصلیه» سخنرانی می‌کرد، گفت که ارتش رژیم صهیونیستی امکان بروز تنش در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان را در صورت عدم توافق بر سر میادین انرژی در بستر دریای مدیترانه، در دست بررسی دارد.

اهارون حالیوا افزود: «ارتش مانورهای بزرگی را برای شبیه سازی جنگ با لبنان برگزار کرده است. لبنان و اسرائیل همچنان در ارتباط با میدان گازی "کاریش" و مرزهای دریایی در تنش فزاینده به سر می‌برند. امیدوارم که دبیرکل حزب الله لبنان هنگامی که می‌خواهد اقدامی کند، پاسخ اسرائیل را دست کم نگیرد.»

تل آویو: اگر حزب‌الله نبود، لبنان به توافق عادی‌سازی می‌پیوست

رئیس اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی همچنین گفت: «ارتش باور دارد که ایرانی‌ها در سطح بالایی سید حسن نصرالله را گرامی می‌دارند و او نه تنها حامی ایران است، بلکه در اتخاذ تصمیمات ایرانی‌ها نیز شراکت دارد.»

او درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین نیز گفت که تنها «آمریکا» برای او مهم است و هر زمانی که از وی پرسیده‌اند که جانب روسیه یا اوکراین را می‌گیرد، او پاسخ داده که هیچ‌ کدام و تنها آمریکا برای او مهم است و روابط با واشنگتن از اصول رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.