ثبت رکورد بی سابقه از کشته شدن مهاجران در مرز آمریکا

شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این خبر افزود: بنابر اعلام اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا شمار مهاجران جان باخته تاکنون به ۷۸۲ نفر  در سال جاری میلادی رسید، این آمار بی سابقه ای است که حاکی از شرایط خطرآفرین عبور مهاجران از مرزها برای ورود به خاک این کشور را نشان می دهد که در این میان مخاطرات قاچاق انسان بر این آمار می افزاید.

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی نوشت: در ماه ژوئن گذشته اجساد ۵۳ مهاجر در یک تریلی واقع در سن آنتونیو ایالت تگزاس کشف شد، اوایل ماه جاری میلادی نیز  ۱۳ مهاجر که قصد عبور از رودخانه «ریو گرانده» واقع در ایالت تگزاس (سومین رود بزرگ آمریکا که از هر دو کشور آمریکا و مکزیک می گذرد) را داشتند، جان باختند.

عبور مهاجران غیر قانونی از رودخانه ریوگرانده در ایالت تگزاس آمریکا

براساس این گزارش، سازمان ملل متحد در امور مهاجران مرز آمریکا با مکزیک را یکی از مرگبارترین کانون ها برای مهاجران در جهان در سال جاری میلادی برشمرده است.

کشف اجساد ده ها مهاجر در تریلی در ۲۸ ژوئن برابر با ۷ تیرماه  واقع در سن آنتونیو ایالت تگزاس

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش داد: بنابر اعلام اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا تنها در ماه سپتامبر ۳۰ مهاجر که قصد عبور از مرز و ورود به آمریکا را داشتند، جان باخته اند.

افزایش ۳۱۷درصدی مهاجران

بنابراین گزارش در سال جاری میلادی تاکنون بیش از دو میلیون برخورد با مهاجران (غیر قانونی) در مرزهای آمریکا رخ داده که این آمار شامل برخورد با ۲۰۸ هزار مهاجر در ماه گذشته میلادی بوده است که  نسبت به ماه اوت سال ۲۰۲۰ حدود ۳۱۷درصد و نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۳۳ درصد افزایش نشان می دهد.

ثبت رکورد بی سابقه از کشته شدن مهاجران در مرز آمریکا

کاخ سفید مدعی امنیت در مرزها است

این گزارش می افزاید: با وجود آمار مرگ و میر بی سابقه مهاجران در مرزهای آمریکا، کاملا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا از امن بودن مرزهای آمریکا خبر می دهد که این اظهارات با انتقادهای شدیدی از سوی افرادی که وضعیت در مرزهای آمریکا را خارج از کنترل می بینند، مواجه شد.

این رسانه خبری آمریکایی افزود: برای نشان دادن وضعیت بحرانی در مرزهای آمریکا به مقام های کاخ سفید، «گِرِگ ابوت» (Greg Abbott) فرماندار جمهوری خواه ایالت تگزاس، مهاجران ورودی به خاک آمریکا را با اتوبوس به شهرهای «واشنگتن دی.سی»، نیویورک و شیکاگو فرستاد، درهمین حال «ران دیسانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدا نیز طی روزهای اخیر حدود ۵۰ مهاجر را به ماساچوست منتقل کرده است.

فرمانداران جمهوریخواه ایالت های مرزی آمریکا بصورت نمادین مهاجران غیر قانونی در مرزهای آمریکا را با اتوبوس به واشنگتن دی.سی پایتخت این کشور فرستادند

دولت بایدن به همراه حزب دموکرات که به شدت نگران انتخابات میان دوره ی در آبان ماه هستند، با چالش های متعددی از جمله افزایش تورم، بهای انرژی مواجه بوده و اکنون مساله مهاجرت نیز بر شرایط دشوار آنان افزوده است.

در حالی که فرمانداران جمهوری خواه با اقدامات خود تلاش در بر ملا ساختن شرایط  بحرانی در مرزهای آمریکا و زیر فشار قرار دادن دولت بایدن در نزد افکار عمومی را دارند، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید اقدام آنان را غیر قانونی خوانده است.