کشته شدن صدها نظامی اوکراینی در عملیات متعدد نیروهای روسی

ایگور کوناشینکوف، وزیر دفاع روسیه در گزارش روزانه اعلام کرد نیروهای روسی حمله اوکراین در محور کراسنی-لیمان را ناکام گذاشتند و نیرو‌های کی‌یف متحمل ۷۰ کشته شدند.

به نقل از راشاتودی، کوناشینکوف افزود: در نتیجه آتش سنگین به محل‌های استقرار موقت دو تیپ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه خارکیف، بیش از ۱۵۰ سرباز کشته شدند و ۱۲ خودروی زرهی منهدم شد. در حمله دقیق نیروی هوایی روسیه نزدیک شهر خارکیف، کارگاه‌های تولید خودرو‌های زرهی که ۱۹ دستگاه تانک و خودروی زرهی در آن قرار داشت، هدف قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تلفات دو تیپ زرهی نیرو‌های مسلح اوکراین در عملیات ناکام در محور کراسنی - لیمان بیش از ۷۰ کشته بود و چهار دستگاه تانک و شش دستگاه نفربر و سه دستگاه خودروی زرهی هم منهدم شد.

کشته شدن صدها نظامی اوکراینی در عملیات متعدد نیروهای روسی

وی تاکید کرد بیش از ۲۰۰ نیروی اوکراینی نزدیک شهر زاپوروژیا در حملات هوایی روسیه کشته شدند. بیش از ۹۰ سرباز اوکراینی و مزدور خارجی هم نزدیک نیکولایف کشته شدند. دو دستگاه توپ آمریکایی هویتزر در زاپوروژیا و یک سامانه اس ۳۰۰ در منطقه نیکولایف منهدم شد. یک بمب افکن اوکراینی سوخوی ۲۴ در خارکیف سرنگون شد و هفت فروند راکت هیمارس و اولخا رهگیری شد.