کویت نیز از ترکیه پهپاد می‌خرد

وبسایت SavunmasanayIST ترکیه به نقل از منابع مطلع در شرکت بایکار ترکیه از قصد کویت برای خرید پهپادهای بیرقدار «TB۲» از این شرکت خبر داد.

طبق این گزارش، مقامات وزارت دفاع کویت در حال مذاکره برای خرید این نوع پهپاد تهاجمی-تجسسی هستند.

این وبسایت ترکی در ادامه نوشت که پهپاد بیرقدار در تاریخ ۱۶ جولای ۲۰۱۹ در پرواز آزمایشی در کویت توانسته بود با پرواز ۲۷ ساعت و سه دقیقه در دمای بسیار بالا و توفان شن، رکورد جدیدی را ثبت کند.

قطر اولین کشور عربی حاشیه خلیج فارس بود که در مارس ۲۰۱۸ در جریان نمایشگاه نظامی «دیمدکس» در دوحه، اقدام به خرید پهپادهای بیرقدار «TB۲» کرد و مدتی است نیز باقی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پس از پایان تنش با ترکیه و بهبود روابط به دنبال خرید این نوع پهپادها هستند.

در این خصوص، در تاریخ سی‌ام شهریور نیز رسانه‌ها از ارسال شماری پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه به امارات متحده عربی و رایزنی عربستان با آنکارا برای خرید این نوع پهپاد خبر دادند.

  کویت نیز از ترکیه پهپاد می‌خرد

خبرگزاری «رویترز»  در این باره نوشت که شرکت «بایکار»  ترکیه ۲۰ پهپاد رزمی بیرقدار را ماه جاری به امارات متحده عربی تحویل داده  و ممکن است شمار بیشتری از این پهپادها به این کشور حاشیه جنوب خلیج فارس ارسال شود.

 بر اساس این گزارش، تقاضای بین‌المللی برای خرید پهپادهای بیرقدار پس از تاثیر آنها در درگیری‌ها در سوریه، اوکراین و لیبی افزایش یافته است. منابع نظامی می‌گویند اکنون امارات متحده عربی و متحدش عربستان سعودی امیدوارند از نزدیکی خود با ترکیه برای مقابله با چالش امنیتی فزاینده ایران و نیروهای نیابتی آن استفاده کنند.

یک منبع آگاه  گفت که ابوظبی و ریاض در حال مذاکره برای خرید پهپاد بیرقدار از ترکیه هستند. این منبع که بنام آن اشاره‌ای نشده، گفت: «آنها در جریان مذاکرات با امارات تصمیم گرفتند ۲۰ پهپاد رزمی  را به سرعت تحویل  این کشور دهند».

یک مقام ارشد ترکیه تایید کرد که ترکیه تعدادی پهپاد به امارات متحده عربی تحویل داده و امارات به دنبال پهپادی بیشتر است. این مقام مطلع گفت که عربستان سعودی همچنین می‌خواهد پهپادهای بیرقدار بخرد و کارخانه‌ای برای ساخت آنها راه اندازی کند.