لبنانی‌ها درباره توافق دریایی متحد هستند اما اسرائیل نه

شبکه "کان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کشوری مثل لبنان که از بحران رنج می‌برد و از نظر سیاسی دچار دودستگی است درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی بسیار متحدتر از اسرائیل است.

این شبکه اعلام کرد: لبنانی‌ها درباره پیشنهاد آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی اتفاق نظر دارند و پیشنهاد مورد قبول آن‌هاست. درست است که یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس، وزیر جنگ با پیشنهاد هوکشتاین موافق هستند اما سؤالات زیادی درباره این توافق وجود دارد. اینکه چگونه در دولت و کابینه امنیتی تصویب خواهد شد.

لاپید و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل درباره مذاکرات دریایی با لبنان انتقادات تندی از یکدیگر کردند. نتانیاهو اعلام کرد که لاپید تسلیم تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شد.

نتانیاهو همچنین از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل ادعاهایش درباره فشار بر رژیم صهیونیستی برای موافقت با پیشنهاد هوکشتاین انتقاد کرد. وی این توافق را غیرقانونی و غیرمفید دانست.

لبنانی‌ها درباره توافق دریایی متحد هستند اما اسرائیل نه

در این راستا یک منبع لبنانی اعلام کرد که این کشور به تمام خواسته‌های خود در پیشنهاد هوکشتاین دست یافت و هرگز هیچ منطقه امنیتی را به اسرائیل نخواهد داد.

لبنان روز شنبه پیشنهاد مکتوب آموس هوکشتاین را از دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان دریافت کرد.