نقص‌های متعدد جنگنده «اف-35» سئول

در حالی که نیروی هوایی کره جنوبی در تقابل با چین و کره شمالی   دلخوش به خرید جنگنده‌های رادار گریز «اف-۳۵» از آمریکاست، رسانه‌ها و مقام‌های این کشور از نقص‌های متعدد این جنگنده‌های گرانقیمت در کره جنوبی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» رسانه‌های کره جنوبی روز سه‌شنبه گزارش دادند که جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ ساخت آمریکا که نیروی هوایی کره جنوبی خریداری کرده‌، در یک سال و نیم  اخیر ۲۳۴ بار به دلیل نقص درعملکرد از خدمت خارج شده‌ است.

«شین وون سیک» عضو حزب حاکم «قدرت خلق» گفته است که این جنگنده‌ها ۱۷۲ نوبت فرود اضطراری داشته‌اند و در ۶۲ مورد دیگر این جنگنده‌ها به دلیل مشکلات فنی نتوانستند وظایف خود را انجام دهند.

این جنگنده‌های زمین گیر شده در سال گذشته به طور میانگین تنها ۱۲ روز و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به مدت ۱۱ روز توانستند ماموریت خود را انجام دهند. در ماه ژانویه، کره جنوبی ۴۰ فروند جنگنده اف-۳۵ ساخت شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» را خریداری کرد.

نقص‌های متعدد جنگنده «اف-35» سئول

این در حالی است که  جنگنده‌های قدیمی« اف-۴ فانتوم» و «اف- ۵ایگل» کره جنوبی به ترتیب تنها ۲۶ و ۲۸ فرود اجباری در مدت ۱۸ ماه گذشته داشته‌اند.

این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی  چین به طور میانگین ۱۰۰ تا۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است.

تحلیلگران نظامی همچنین  بر رشد قابل توجه چین در ساخت ناوهای هواپیمابر و موشک‌های اتمی این کشور در تقابل با آمریکا و سایر رقبای منطقه‌ای نیز اشاره کرده‌اند