اتحادیه عرب: حقوق آبی لبنان را تایید می‌کنیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی امروز با میشل عون رئیس جمهوری لبنان در بیروت دیدار کرد. دو طرف در جریان این دیدار درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی رایزنی کردند.

حسام زکی در این باره گفت: موضع اتحادیه عرب واضح است و بر تایید حقوق لبنان و اقدامات آن در راستای احقاق حق و حقوق خود تاکید دارد.

وی همچنین بر حمایت اتحادیه عرب از لبنان در راستای احقاق حقوقش تاکید کرد.

میشل عون نیز در این دیدار تاکید کرد که لبنان منتظر نتیجه تماس‌های عاموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزها با مقامات رژیم اشغالگر است تا پس از آن تصمیم مناسب را اتخاذ کند.

ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و سرزمین های اشغالی موضوعی است که در ۴ سال گذشته بارها در محافل رسانه ای و بین المللی مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است و با جدی شدن مذاکرات، حزب الله لبنان طی چندین مرحله تهدیداتی را مبنی بر لبنانی بودن برخی سکوهای گازی تحت اختیار رژیم صهیونیستی از جمله کاریش، اعلام کرد. تهدیداتی که با ارسال پهپاد بر فراز آنها خیلی زود به مرحله اجرا درآمد.

اما صهیونیست ها در پاسخ تلاش کردند تا تعیین تکلیف پیرامون ارائه سند همکاری تا پایان انتخابات به تعویق بیفتد. البته این اقدام با اجرایی شدن وعده های سید حسن نصرالله ناکام گذاشته شد و سران صهیونیستی را مجبور کرد تا طرح پیشنهادی خود را با پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی لبنان به واسطه مذاکرات اعلام نماید.