لاوروف: غرب تلاش می‌کند روسیه را منشا «تهدید اتمی» نشان دهد

«سرگئی لاوروف » وزیر خارجه روسیه روز شنبه تاکید کرد که غرب با توسل به دروغ و فریب کاری به دنبال این است که روسیه را تهدید اتمی نشان دهد. 

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یک روزنامه روسی گفت: کشورهای غربی همه چیز را تحریف می‌کنند تا نشان دهند که روسیه در حال ابراز تهدیدهای اتمی و استفاده از سلاح اتمی در اوکراین است؛ از دروغهای مختلف تا دستکاریهای آشکار در این زمینه استفاده می‌کند که البته ما به آن عادت کرده‌ایم. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، به گفته این دیپلمات ارشد روسی، آمریکا و متحدانش فعالانه تلاش می‌کنند که لفاظی اتمی را در دستور کار جهانی خود درباره اوکراین قرار دهند.

 پیشتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از ناتو خواسته بود که سلاحهای پیشگیرانه برای حمله به روسیه در اختیار آنها قرار دهد. «لنوید اسلاتسکی» رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه روز پنج شنبه در واکنش به به این اظهارات گفته بود که رئیس جمهوری اوکراین درحال پرتاب کردن کشورهای غربی به لفاظی اتمی و هل دادن جهان به سمت یک جنگ آخرالزمانی است.

لاوروف: غرب تلاش می‌کند روسیه را منشا «تهدید اتمی» نشان دهد

در شرایطی که تنشهای بین روسیه و غرب درباره جنگ اوکراین در حال رشد فزاینده است، روز شنبه آتش‌سوزی و فرو ریختن بخشی از پل کریمه خبرساز شد.

منابع رسانه‌ای و برخی منابع محلی در روسیه با انتشار فیلم‌ها و تصاویری از پل کریمه گزارش دادند، این پل آتش گرفته و بخشی از سازه آن فرو ریخته است. این حادثه سه روز بعد از آن رخ داده که مقامات پنتاگون گفته بودند اوکراین توانایی حمله به اهداف روسیه در شبه جزیره کریمه را دارد.

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن استقبال از انفجار پل کریمه اعلام کرد که این منطقه باید به اوکراین برگردانده شود. او گفته  این تازه آغاز ماجرا است و همه تجهیزات غیرقانونی باید نابود شود.