اسرائیل در برزخ انتفاضه بین دو انتفاضه گرفتار است

روزنامه ماکورریشیون در مقاله‌ای با اشاره به افزایش ضرب آهنگ مقاومت در کرانه باختری که از پرتاب سنگ تا تیر اندازی طیف عظیمی از اقدام را شامی می‌شود، تاکید کرد، ما در برابر انتفاضه دیگری بین انتفاضه‌ها هستیم، در حالی که باید منتظر موج جدیدی از این روند در داخل خط سبز (مناطق اشغالی 1948) هم باشیم.

اورلی گولدکلانگ نویسنده این مقاله معتقد است، در انتفاضه دوم هم تا مدت‌ها بعد از شروع آن محافل امنیتی اسرائیل حاضر به پذیرش شکل‌گیری انتفاضه نمی‌شدند و بعد از آنکه عملیات (شهادت طلبانه) فلسطینیان به عمق اسرائیل رسید و انفجارها در مناطق و محل های مختلف گسترش یافت، آنگاه بود که این محافل از تعبیر انتفاضه دوم برای اقدامات فلسطینی استفاده کردند.

اسرائیل در برزخ انتفاضه بین دو انتفاضه گرفتار است

به اعتراف این نویسنده صهیونیست، ما همگی در محاصره قرار گرفتیم، طی هفته‌های اخیر موج خشونت (مقاومت) در سرتاسر (فلسطین اشغالی) گسترش پیدا کرده است، این در حالی است که ارتش اسرائیل قادر به کنترل اوضاع نیست.

او می‌افزاید: بسیار شرم آور است که بعد از 150 سال از مهاجرت ما به این سرزمین ما در میان جاده‌ای بیاستیم، پرچم اسرائیل را برداریم و بازهم تلاش کنیم که اعلام کنیم اینجا خانه ماست.