پوتین، اوکراین را به تروریسم هسته‌ای متهم کرد

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه اوکراین را به «اقدامات تروریسم هسته ای » متهم کرد و گفت که نیرو‌های اوکراینی سه حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای کورسک و زاپروژیا انجام دادند.

او تصریح کرد که اوکراین «خود را در سطح گروه‌های تروریستی بین المللی قرار داده است» و اعلام کرد که کی یف تلاش کرده است بخش‌هایی از خط لوله گاز «ترک استریم» را که گاز را از روسیه به ترکیه منتقل می‌کند، تضعیف کند.

پوتین حملات به شهر‌های اوکراین را «حملاتی با دقت بالا» عنوان کرد که تاسیسات نظامی، ارتباطات و انرژی را هدف قرار می‌دهند.

او در جمع اعضای شورای امنیت خود گفت: «اگر تلاش‌ها برای انجام حملات تروریستی علیه خاک ما ادامه یابد، پاسخ روسیه سخت خواهد بود و از نظر مقیاس با سطح تهدیداتی که برای فدراسیون روسیه ایجاد می‌شود، مطابقت خواهد داشت. بی پاسخ ماندن جنایات رژیم کیف غیرممکن است».

پوتین، اوکراین را به تروریسم هسته‌ای متهم کرد

رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در سخنانی انفجار تانکر سوخت و آتش‌سوزی روی پل کریمه روسیه را که باعث فروریختن بخش جاده‌ای و ریلی آن شد، حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های حیاتی روسیه توصیف کرد و نسبت به واکنش تلافی جویانه هشدار داد.

کی‌یف، پایتخت اوکراین پس از چندین ماه آرامش درپی هدف قرار دادن پل کریمه، امروز دوشنبه دوباره از سوی روسیه مورد هدف قرار گرفت و این شهر و مناطق اطراف آن شاهد انفجار‌ها و حملات هوایی متعدد بود که با واکنش‌های مقامات غربی نیز روبرو شد.