نتانیاهو: لاپید در برابر حزب الله تسلیم شد

رژیم صهیونیستی و رسانه‌هایش طی چند روز گذشته، جنگ نرم شدیدی علیه منافع لبنان در مسئله تعیین مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی پیش بردند.

این رژیم طرحهایی را برای امتیازگیری از لبنان پیاده کرد. ابتدا مطالبات و اصلاحات مد نظر لبنان را رد کرد. سپس لبنان را به جنگ و نابودی تهدید کرد. بعد از آن، اعلام کرد که بدون هیچ توجهی به توافق، استخراج گاز و نفت از کاریش را آغاز خواهد کرد.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما امروز سه‌شنبه از پذیرش طرح نهایی میانجی‌گر آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی با لبنان خبر داده و مراتب رضایت تل‌آویو را اعلام کرد. 

لاپید ضمن اطلاع این موضوع که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی فردا برای تصویب توافق ترسیم مرزهای آبی با لبنان جلسه خواهد داشت، این توافق را یک پیروزی تاریخی برای رژیم صهیونیستی خواند و گفت که این توافق همه خواسته‌های امنیتی و اقتصادی این رژیم را برآورده می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به این توافق گفت: این یک توافق تاریخی نیست، بلکه تسلیم شدن تاریخی است. بیش از یک دهه بود که دولتهای تحت زعامت من، تسلیم تهدیدهای نصرالله نشدند».

شبکه خبری المیادین به نقل از نتانیاهو گزارش داد، پس از اینکه یائیر لاپید نخست وزیر شد، «طی سه ماه، به صورت کامل، تسلیم همه مطالبات حزب الله شد».

وی همچنین گفت: «معادله‌ای که لاپید تعیین کرد، این است که تهدید با تسلیم شدن پاسخ داده می‌شود. این مسئله، خطر راهبردی برای امنیت اسرائیل است».

رسانه‌های عبری در حالی که نهم مهر ماه جاری بر روی آغاز استخراج گاز از میدان کاریش مانور می‌دادند، پس از گذشت چند ساعت، به توضیح اصل ماجرا پرداختند و اعلام کردند: «تل‌آویو از آموس هوچشتاین میانجیگر آمریکایی در پرونده ترسیم مرزها خواسته تا به لبنان اطلاع دهد که امروز از میدان کاریش گاز استخراج نخواهد کرد و تل آویو می‌خواهد به دبیرکل حزب الله این پیام را بدهد که جنگ  نمی‌خواهد».

پیش از این، «نعیم قاسم» معاون «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرده بود که مقاومت بهترین گواه بر این است که یاری خداوند به مؤمنان فقط با جهاد و پایمردی آنان امکان‌پذیر است. وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرده که حزب الله موفق شده است در هر جنگی، رژیم صهیونیستی را شکست دهد و «تا زمانی که میان ما چنین زنان و مردان مقاومی در حزب الله، جهاد [اسلامی] و فرزندان [حضرت آیت الله العظمی] خامنه‌ای وجود داشته باشد، در هر جنگی آن (اسرائیل) را شکست خواهیم داد».