آژیر خطر حمله موشکی در سراسر اوکراین

وب‌سایت «کی‌یف ایندیپندنت» اعلام کرد رأس ساعت ۷ صبح امروز شنبه (به وقت محلی) آژیر خطر در پایتخت اوکراین و  تمام مناطق این کشور به صدا درآمده که احتمالاً حاکی از حمله موشکی دوباره به شهرهای اوکراین باشد.

 آژیر خطر در شهرهای کی‌یف، وولین، رونو، ترونوپل، اودسا، نیکولایف، پولتاوا، سامی، به صدا درآمده است. مقامات محلی منطقه خرسون نیز اعلام کردند صبح امروز آژیر خطر در شهر «نووا کاخوفکا» نیز به صدا آمده و هم‌زمان پدافند هوایی این منطقه فعال شده و صدای دو انفجار مهیب شنیده شده است.

«اولکسی کولبا»، فرماندار استان کی‌یف در پیامی تلگرامی اعلام کرد روسیه صبح امروز منطقه کی‌یف را با حملات موشکی هدف قرار داده است. وی به مناطق تحت حمله اشاره نکرد، ولی گفته نیروهای امدادونجات به محل حمله اعزام شده‌اند.

آژیر خطر حمله موشکی در سراسر اوکراین

ارتش روسیه بامداد دوشنبه گذشته حملات موشکی گسترده علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در مناطق مختلف را آغاز کرد. این حملات موشکی دو روز پس از انفجار در پل کریمه آغاز شد. رئیس‌جمهور و مقامات ارشد روسیه اعلام کردند که دولت اوکراین «حمله تروریستی در پل کریمه» را طراحی و اجرا کرده است.

روز سه‌شنبه نیز بار دیگر هشدارهای حمله هوایی در سرتاسر اوکراین به صدا درآمدند. در حملات روز سه‌شنبه شهرهای «کی‌یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک از دریای خزر به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود.