خشم تل‌آویو از تصمیم استرالیا درباره قدس

تصمیم روز دوشنبه (دیروز) دولت استرالیا در پس گرفتن شناسایی قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نخست‌وزیر و دیگر مسئولان رژیم اشغالگر قدس را به دنبال داشت.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی خبر دادند، رژیم صهیونیستی در اعتراض به تصمیم استرالیا برای لغو تصمیم سال ۲۰۱۸ این کشور برای به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت این رژیم، سفرای استرالیا را به وزارت خارجه احضار می‌کند.

به گزارش روزنامه «هاآرتص» رژیم صهیونیستی، اقدام دولت استرالیا خشم مقام‌های ارشد رژیم اشغالگر قدس را به دنبال داشته است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با این ادعای که تصمیم  دولت استرالیا «ناشی از ملاحظات سیاسی کوته بینانه» است، «ناامیدی عمیق» خود را درباره این اقدام ابراز کرد.

خشم تل‌آویو از تصمیم استرالیا درباره قدس

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم مدعی شد که تصمیم استرالیا «پاسخی شتاب زده به یک خبر کذب در رسانه‌ها» بود.

در حالی که تصمیم دولت استرالیا خشم مسئولان صهیونیست را برانگیخته، لاپید با لحنی کنایه آمیز درباره این تصمیم، گفت: «تنها امیدوارم که استرالیا به دیگر موضوعات با روشی جدی‌تر بپردازد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «اورشلیم (قدس) پایتخت ابدی و یکپارچه اسرائیل است و هیچ چیز این موضوع را تغییر نخواهد داد».

دولت استرالیا روز دوشنبه (دیروز) تصمیم سال ۲۰۱۸ دولت وقت این کشور در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

به گفته «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا، این موضوع باید به عنوان بخشی از مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان حل و فصل شود.

وی افزود: «استرالیا متعهد به راه حل دو دولتی است که در آن اسرائیل و یک کشور فلسطینی در آینده، در صلح و امنیت در مرزهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شده همزیستی کنند».

اقدام دولت جدید استرالیا در شرایطی انجام شده که دولت وقت این کشور در سال ۲۰۱۸ تحت فشارهای دولت دونالد ترامپ در آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته بود.

 دولت سابق استرالیا همچنین اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، رسما اعلام کرد که کلیت جنبش حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت شناخته است. استرالیا تا قبل از آن، شاخه نظامی حماس را ترویستی خوانده بود.