رکود اقتصاد آمریکا حتمی است

شبکه خبری بلومبرگ با انتشار گزارشی درخصوص وضعیت اقتصادی آمریکا ، تاکید کرد: بنابر مدلی که توسط دو اقتصاد دان مبتنی بر ۱۳ شاخص مالی صورت گرفته، وقوع رکود اقتصادی در آمریکا طی ۱۲ ماه آینده صددرصد قطعی است.

بنابر مدل ارائه شده، ۷۳ درصد احتمال دارد که رکود اقتصادی در آمریکا حتی زودتر از این مدت زمانی یعنی طی یازده ماه آینده و حتی ۱۰ ماه آینده رخ دهد.

این گزارش می افزاید: رکود اقتصاد آمریکا در آینده نزدیک آنچنان وخیم خواهد بود که ادعاهای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر جلوگیری از این معضل اقتصادی را رد می کند و اقتصاد دانان اعلام می کنند که رکود اقتصادی هرلحظه در کمین نشسته است.

شبکه خبری راشاتودی نیز ضمن پوشش این خبر، افزود: نتایج مطالعات دیگری نیز که توسط نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به عمل آمده و در روز دوشنبه (روز گذشته) انتشار یافت نشان می دهد با توجه به اقدامات بانک مرکزی آمریکا درخصوص افزایش نرخ بهره، ۶۳درصد احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا در عرض یک سال وجود دارد.

رکود اقتصاد آمریکا حتمی است

راشاتودی نوشت: تورم در آمریکا همچنان رو به فزونی است و این امر طی ۴۰ سال گذشته در اقتصاد این کشور بی سابقه بوده، درحالی که بسیاری از جمهوریخواهان و حتی برخی از دموکرات ها بایدن را مقصر شرایط وخیم اقتصادی در کشور می دانند، ضمن اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیش از وی نیز با سیل بی سابقه  چاپ  پول که با وقوع همه گیری ویروس کرونا همراه بود، هفت تریلیون دلار بر بدهی های ملی آمریکا افزود.

این گزارش می افزاید: بدهی ملی آمریکا هر ثانیه رو به فزونی است و تا لحظه مخابره این خبر مجموع بدهی ملی آمریکا به بیش از ۳۱تریلیون و ۱۵۰ میلیاردو ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.