نگرانی بایدن از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره

«جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا نسبت به پیروزی احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور که قرار است ۸ نوامبر (۱۷ آبان) برگزار شود، ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن گفت: ما تمام تلاش خود را برای اینکه قیمت سوخت خودروها پایین بماند انجام می‌دهیم اما جمهوریخواهان برعکس آن را می‌خواهند.

وی همچنین تهدید کرد که در صورت پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره کسری بودجه و مالیات بر طبقه متوسط افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش، پیرامون اوکراین هم گفت: حمایت ما از اوکراین حمایت از اروپا و ناتو است و نمی‌فهمم چرا جمهوریخواهان می‌گویند ممکن است این حمایت را متوقف نمایند.

این در حالی است که نشریه پولیتیکو هم با اشاره به نزدیک شدن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در هشتم نوامبر (۱۷ آبان)، نوشت در صورتی که جمهوری‌خواهان اکثریت کنگره را به دست آورند، آنگاه «سخاوتمندترین کمک‌کننده به اوکراین در جنگ با روسیه، به ناگاه به جای بخشندگی، خسیس خواهد شد.»

نگرانی بایدن از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره

جمهوری‌خواهان از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، همواره از متحدان اروپایی خود خواسته‌اند تا در حمایت از کی‌یف، بار بیشتری را به دوش بکشند زیرا به باور آنها، این بحران برای اروپایی‌ها بیشتر از آمریکایی‌ها تهدیدکننده است.

پولیتیکو پیش ‎ بینی کرده که با توجه به کنترل بیشتر حزب جمهوری‌خواه بر هزینه‌های دولت پس از انتخابات میان‌دوره‌ای، رویکرد واشنگتن در قبال متحدانش تغییر خواهد کرد.