جنگ انتخاباتی بین سران رژیم صهیونیستی بالا گرفت

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین و رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی  با انتقاد شدید از اقدامات بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم گفت که تصمیم گانتس برای دادن اجازه به تشکیلات خودگردان فلسطین جهت خرید بالگردهای جدید به منظور جا به جا شد مسئولان عالی رتبه این تشکیلات، یک مسیر امن برای قاچاق سلاح غیرقانونی را ایجاد می کند.

نتانیاهو این اظهارات را در راستای تبلیغات انتخاباتی که قرار است اوایل ماه آینده میلادی (کمتر از ۱۰ روز دیگر) برگزار شود، در ویدیویی در صفحه توییتر خود مطرح کرد.

نتانیاهو اردوگاهی متشکل از احزاب راست و احزاب دینی را رهبری می کند؛ در حالی که بنی گانتس ائتلافی انتخاباتی به نام "اردوگاه رسمی" را رهبری می کند. آخرین نظرسنجی ها حکایت از رقابت شانه به شانه این دو اردوگاه دارد. معنای این امر آن است که بحران سیاسی مزمن رژیم صهیونیستی بعد از این انتخابات نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

رئیس حزب لیکود در اظهارات خود گفت: گانتس وابسته به احزاب چپگرا است البته این عیب نیست اما مخفی کردن این مساله از رای دهندگان عیب است.

او افزود: گانتس روز گذشته به مسئولان فلسطینی اجازه داد که بالگرد بخرند و این مساله یک گذرگاه امن برای قاچاق سلاح غیرقانونی است.

نتانیاهو در راستای تبلیغات انتخاباتی همچنین از تمام حامیان حزب لیکود خواست که در انتخابات شرکت کنند و تاکید کرد که ماندن در منزل به معنای رای دادن به بنی گانتس و چپگرایان است.

جنگ انتخاباتی بین سران رژیم صهیونیستی بالا گرفت

بر اساس این گزارش، روزنامه هاآرتص روز پنجشنبه اعلام کرد که بنی گانتس به دولت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه داده است که بالگرد بخرد و مسئولان عالی رتبه این دولت برای جا به جایی از آن ها استفاده کنند. این اجازه برای اولین بار از  سال ۲۰۰۱ به تشکیلات خودگردان داده شده است. مسئولان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در سال های اخیر مخالف چنین امری بودند.