افزایش رفت و آمد تجار اسراییلی به ریاض

سایت گلوبس به نقل از یک منبع رسمی سعودی اعلام کرد: نمایندگان شرکت‌ها و تجار اسرائیلی هر روز به ریاض می‌آیند و در پروژه‌های بزرگ از جمله پروژه شهر نیوم شرکت می‌کنند.

مه گذشته رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ده‌ها تاجر اسرائیلی طی ماه‌های اخیر برای اجرای معامله‌هایی در زمینه کشاورزی و سایبری به عربستان سفر کرده‌اند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که صندوق جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با پول‌های عربستان در اسرائیل سرمایه گذاری می‌کند و این اولین سرمایه گذاری علنی عربستان است که ممکن است سرآغازی برای بهبود روابط میان دو طرف باشد.

افزایش رفت و آمد تجار اسراییلی به ریاض

شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی اوت به موافقت ریاض برای استفاده از حریم هوایی عربستان دست یافتند.

منبع عربستانی مذکور اعلام کرد، تصمیم اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت یک تصمیم اقتصادی است که هدف آن حفظ قیمت قابل قبولی برای نفت و حفظ درآمد کشورهای صادرکننده نفت است.

این منبع اعلام کرد: برخورد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باعث می‌شود ما به دنبال جایگزین‌های دیگری باشیم. چین و روسیه دو قدرت مشروع هستند حتی اگر اختلافاتی با این دو کشور درباره برخی پرونده‌ها داشته باشیم اما می‌توانند ما را به چیزی که نیاز داریم از جمله سلاح پیشرفته مجهز کنند.