پیام صنعا به احمق‌ها

«احمد الزبیری» نویسنده یمنی در مقاله ای که در امروز یکشنبه در روزنامه «۲۶ سپتامبر» منتشر کرد با بیان این مطلب افزود: بدبختی دشمنان مردم یمن و امت اسلام این است که احمق هستند و با وجود هشت سال ایستادگی، مقابله و پیروزی ها هنوز حقیقت رهبری انقلابی و مدافع وطن را که از حاکمیت، وحدت و استقلال یمن دفاع می کنند، درک نکرده اند و در سایه حماقت خود، به نابودی نزدیک می شوند.

این نویسنده یمنی با اشاره به اینکه آمریکا ، متحدان و مزدورانش به دلیل ذات جنایتکارانه خود، نیروهای دارای ایمان، هدف و طراح را درک نمی کنند و با چشم ذات خود به همه نگاه می کنند، اضافه کرد: ذات ما با آنها یکسان نیست، ما به زمین و ثروت دیگران نه طمع و نه دشمنی داریم بلکه ما به دنبال صلح هستیم اما از جنگ نمی ترسیم و به همین دلیل پیروز می شویم و دشمنان ما شکست می خورند.

وی با اشاره به اینکه "حمله پهپادی به بندر نفتی "الضبه" در استان حضر موت یمن از دقت بسیار بالایی برخوردار بود و فقط یک هشدار بود زیرا زیرساخت های این بندر و نفتکش غول پیکر «نوسا» و خدمه آن را هدف قرار نداد"، در عین حال تاکید کرد: این به خودی خود، پیامی است که ما قادریم به گونه ای [به دشمن] ضربه بزنیم که تاریخ ساز شویم. 

پیام صنعا به احمق‌ها

این نویسنده تصریح کرد: هشدارهای اظهارات سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن و توضیحات مقامات دولت نجات ملی یمن و سایر فرماندهان نظامی نشاندهنده آن است که واشنگتن، لندن، تل آویو و پاریس نزدیکترین مکان های در معرض این حملات نیستند بلکه رژیم متجاوز سعودی نزدیک ترین و در تیررس ترین هدف برای اینگونه ضربات هشدارگونه است و باید راهی برای خروج پیدا کند اما اگر غرور آنها را به بیراهه ببرد، دیگر  فرصتی که امروز در اختیار دارند را در اختیار نخواهند داشت و به سختی به حساب ریاض رسیدگی خواهد شد.

این نویسنده خطاب به نیروهای متجاوز به یمن به ویژه عربستان سعودی نوشت: اگر معقول باشید، باید زمان را در نظر بگیرند و هزینه های بیشتری پرداخت نکنید. 

الزبیری در ادامه مقاله خود تاکید کرد: گاز، نفت، طلا و تمام ثروت یمن متعلق به یمنی ها است و مردم باید بدانند که اگر این ثروت از ابتدا در اختیارشان بود، یمن غیر از یمن کنونی بود. اما از این پس، باید این شرایط تغییر کند و تاریخ اصلاح و تمدن بزرگ تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه نماینده آمریکا، سازمان ملل و انگلیس احیای حق مردم یمن را غیرممکن دانسته اند، اضافه کرد: از نظر آنها، کارمندان یمنی مستحق استفاده از ثروت کشور خود نیستند و فقط کسانی که چشمانشان آبی است (خارجی ها) مستحق بهره مندی از این ثروت هستند و خیر این مردم فقط باید به سفیدپوستان اروپایی، آمریکایی یا یهودیان صهیونیست برسد؛ غافل از اینکه مردم یک قوم باستانی و بزرگ به آنها وابسته نیستند بلکه اعراب دست نشانده در شبه جزیره عربستان و خلیج فارس به آنها وابسته و عادت کرده اند. هدف قرارگرفتن بندر «الضبه» پیامی کافی بود، اگر بفهمند.