عرین الاُسُود کابوس جدید صهیونیست ها

بیش از چهار دهه است که از تشکیل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) در نوار غزه می گذرد و با تولد این جنبش، مقاومت مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و با روی کار آمدن جنبش "جهاد اسلامی" فلسطین مقاومت فلسطینیان جهش مضاعفی در سال های اخیر داشته است؛ به حدی که صهیونیست های اشغالگر در بیش از چهار دهه اخیر خواب خوش نداشته اند.  

در چند ماه اخیر یک نام دیگر به گروه های مقاومت اسلامی فلسطین اضافه شده، گروهی که نام خود را "عرین الاُسُود" (بیشه شیران) نهاده است، ولی تولد این گروه مقاومت این بار در غزه (غرب سرزمین های اشغالی) نبوده، بلکه این گروه در نابلس و در شرق سرزمین های اشغالی متولد شده است.  

تلاقی نام این گروه این روزها با سفر یک هیات عالی فلسطینی شامل گروه های مقاومت از جمله حماس به دمشق و دیدار این گروه با "بشار اسد" رییس جمهور سوریه و تاکید آنها بر رفع اختلافات و حمایت دوباره اسد از مقاومت فلسطین، نوید روزهای خوب را برای فلسطینیان می دهد و در عین حال خواب و خوراک مقامات رژیم صهیونیستی را گرفته است.

رژیم صهیونیستی که در چهار دهه اخیر بیشتر از ناحیه غزه احساس خطر می کرد، ولی این بار از شرق سرزمین های اشغالی (کرانه باختری) نیز نگرانی دارد، مناطقی که در دل سرزمین های اشغالی واقع شده و می تواند قلب بیمار صهیونیست ها را هدف قرار دهد.

عملیات های پی در پی عرین الاسود در یک ماهه اخیر در سرزمین های اشغالی به حدی بوده که بر نگرانی سران تل آویو افزوده و کابوس جدیدی برای اشغاگران صهیونیست بوده است.

عرین الاُسُود کابوس جدید صهیونیست ها

بنابر انتشار محدود اخبار درباره این گروه فلسطینی در رسانه های منطقه، گروه عرین الاسود (بیشه شیران) یک گروه مسلح فلسطینی است که ده‌ها رزمنده مقاومت در آن فعالیت دارند و شهرک "نابلس" در کرانه باختری مقر این جنبش معرفی شده است؛ گروهی که گفته شده نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست را در هر مکان و وضعیتی هدف قرار می‌دهد.

در ماه اخیر که عرین الاسود در کرانه باختری و بویژه در نابلس موفق به انجام عملیات‌های موفق خود علیه اشغالگران شده، صهیونیست به شدت نگران شده‌اند. "الون بن دیوید"، خبرنگار روزنامه عبری زبان معاریو در این ارتباط گفته است که گروه عرین الاسود در نابلس نه تنها توانسته حملات و عملیات‌هایی سخت را علیه اسرائیلی‌ها انجام دهد، بلکه در حال تشویق دیگر فلسطینیان در کرانه باختری و حتی قدس به انجام عملیات علیه صهیونیست‌ها است. 

او می گوید که این گروه در اندک زمانی به یک گروه با سابقه مقاومت تبدیل شده، تا جایی که عملیات‌های آن بیشتر از دیگر گروه‌های معروف مقاومت اثرگذار بوده و اکنون این گروه تهدیدی برای موجودیت رژیم اسراییل شده است.

البته وحشت صهیونیست‌ها از عرین الاسود بیهوده نیست. این گروه مبارز شامل جوانانی با اراده و با لباس متحدالشکل و سیاه پوش است که لوله اسلحه‌های آنها با تکه‌های پارچه قرمز پوشانده شده تا نشان دهند که ترسی از شهادت و جاری شدن خون‌شان برای آزادی فلسطین ندارد.

"الرحمن الصدر" از فعالان فلسطینی در صفحه فیس بوک خود درباره مبارزان عرین الاسود می نویسد: «عرین الاسود شریف‌ترین پدیده شناخته شده در انقلاب معاصر فلسطین است؛ جوانانی که از مرزهای منفور جناحی عبور کرده‌ و با وحشیانه‌ترین بی‌عدالتی ها مواجه هستند. با یک تفنگ و چند گلوله، مسلح به اراده و آرزوی پیروزی هستند. خدا می خواهد که این جوانان به خواسته خود برسند».

هرچند گفته شده که حدود یکسال است که عرین الاسود پا به عرصه مقاومت ضدصهیونیستی گذاشته، اما برای نخستین بار در نیمه شهریورماه امسال بود که اعضای این جنبش در جریان مراسم چهلم تعدادی از شهدای فلسطینی با رژه رفتن در خیابان "حطین" در مرکز نابلس اقدام به نمایش اقتدار خود کردند تا نشان دهند که آماده انتقام از خون شهدای فلسطینی هستند.

باید گفت که گروه عرین الاسود، نخستین و آخرین گروه مبارز فلسطینی نیست که علیه اشغالگری در کرانه باختری اعلام موجودیت می کند، بلکه چنین گروه هایی تا اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی پشت سر هم متولد خواهند شد و راه شهدای مقاومت را ادامه خواهند داد.

به طور کلی کرانه باختری به‌ویژه طی یک سال گذشته دوره ای از شدیدترین تنش‌ها را سپری کرده و همین افزایش تنش‌ها به شکل گیری گروه‌ها و هسته‌های جدید مقاومت منجر شده است، هرچند جنبش های مقاومت قدیمی همچون حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه های فلسطینی نیز در کرانه باختری فعال هستند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که سران رژیم صهیونیستی که تا پیش از این دستیابی به رویای امپراتوری نیل تا فرات را در سر می پروراندند، امروز در سرزمین های اشغالی محاصره شده اند. مقاومت همه جانبه فلسطینیان از غرب، شرق و مرکز در سرزمین های اشغالی و از شمال هم  مقاومت مقتدرانه حزب الله به پتکی بر سر صهیونیست ها تبدیل شده و کابوس آنها را به واقعیت تبدیل کرده است.باید گفت، هماهنگی اخیر گروه های فلسطینی با رییس جمهور سوریه در روزهای اخیر و تاکید وی بر ادامه حمایت از مقاومت فلسطین، نکته کلیدی مهم دیگری است که سران تل آویو فقط معنای آن را به خوبی می دانند.

 مطمئنا در روزها و ماه های آینده خبرهای زیادی از عملیات های گروه فلسطینی "عرین الاسود" یا همان بیشه شیران خواهیم شنید، اخباری که برای صهیونیست ها به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود و در مقابل، نوید پیروزی را برای فلسطینیان به ارمغان خواهد آورد.