متهم شدن مدیر ارشد مالی شرکت ترامپ به کلاهبرداری و فرار مالیاتی

سال گذشته شرکت ترامپ توسط دادستان منهتن متهم به فرار مالیاتی و داد و ستد‌های غیرقانونی شد. از سرگیری دوباره این پرونده می‌تواند برای ترامپ عواقب ناخوشایندی داشته باشد، زیرا ترامپ قصد دارد در انتخابات 2024 حضور داشته باشد. این در حالی است که مدیر ارشد مالی سابق شرکت ترامپ متهم به دروغگویی و نشر اکاذیب در یک پرونده کیفری شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلن ویسلبرگ، مدیر مالی سازمان ترامپ در پرونده جدید خود به اتهامات متعدد کیفری محکوم شده است که از آن جمله می‌توان به کلاهبرداری مالیاتی و سرقت بیش از ۱.۷۶ میلیون دلار اشاره کرد.

قرار است در جلسه دادگاهی که به زودی برگزار می‌شود ویسلبرگ به همراه جفری مک کانی، ناظر شرکت ترامپ شهادت دهند.

سوزان نچلس، وکیل سازمان ترامپ هفته گذشته در یک جلسه استماع گفت قرار است بخشی از اعترافات ویسلبرگ مبنی بر مخفی نگه داشتن برخی از اطلاعات حسابداران و بخشی از اطلاعات مالی شرکت هفته آینده مورد بررسی قرار گیرد.

متهم شدن مدیر ارشد مالی شرکت ترامپ به کلاهبرداری و فرار مالیاتی

نچلس در این جلسه استماع گفته که ویسلبرگ اعتراف خوهد کرد که هر آنچه انجام داده اشتباه بوده، ولی ما قرار است ثابت کنیم که او دروغ می‌گوید.

وی گفت ما باید تلاش کنیم نشان دهیم که ویسلبرگ و مک کانی برای انجام امور به حسابداران خارجی متکی بودند که کار‌های آن‌ها را انجام می‌داده است.

شرکت ترامپ از سال گذشته و به دنبال پیگیری پرونده‌های متعدد قضایی رییس جمهور سابق آمریکا به فرار گسترده مالیانی متهم است. اگر اتهامات این شرکت به اثبات برسد ممکن است ترامپ تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد.