ارتباط میان اوکراین با انگلیس برای دستیابی به فناوری هسته‌ای

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به چهار تن از همتایان خود در ناتو در مورد تهدید اوکراین مبنی بر حمله بمب کثیف با پرچم دروغین اطلاع داد. این در حالی است که کی یف این اتهامات را رد کرده است.

ایگور کریلوف، رئیس نیرو‌های دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه فاش کرد که ارتش روسیه اطلاعاتی در مورد تماس‌های دفتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و نمایندگان بریتانیا در زمینه فناوری تسلیحات هسته‌ای دارد.

این افسر ارشد نگرانی‌هایی را که شویگو وزیر دفاع روسیه در روز یکشنبه بیان کرد، تکرار کرد، یعنی اینکه کی یف در حال برنامه ریزی اقدام تحریک آمیزی شامل منفجر کردن به اصطلاح «بمب کثیف» یا سلاح هسته‌ای کم بازده است و سپس ادعا کرد که این انفجار بوده است.

ارتباط میان اوکراین با انگلیس برای دستیابی به فناوری هسته‌ای

کریلوف تصریح کرد: «هدف از چنین اقدام تحریک آمیزی متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در صحنه عملیات اوکراین و در نتیجه راه اندازی کارزار قدرتمندی ضد روسیه در سراسر جهان با هدف تضعیف اعتماد جهانی به مسکو است».

وی گفت: «در نتیجه چنین تحریک بمب کثیفی، کی یف انتظار دارد که مردم محلی را بترساند، جریان پناهجویان را در سراسر اروپا افزایش دهد و فدراسیون روسیه را به عنوان تروریست هسته‌ای معرفی کند».