بوریس جانسون به نفع اوکراین در آمریکا لابی می‌کند

این خبر بعد از آن گزارش شد که جمهوری‌خواهان آمریکا وعده دادند در صورتی که در انتخابات میان‌دوره ماه نوامبر کنگره این کشور پیروز شوند ممکن است کمک‌های واشنگتن به اوکراین را متوقف کنند.

جانسون یکی از حامیان سرسخت اوکراین بوده است. بر اساس این گزارش، این نخست وزیر اسبق انگلیس حالا خواستار "صرف زمان بیشتری در واشنگتن دی.سی برای لابی کردن به نفع تداوم حمایت دو حزبی آمریکا از اوکراین است."

به نوشته راشا تودی، این برنامه‌های جانسون احتمالا بعد از صحبت‌های چند روز پیش کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره اینکه جمهوری‌خواهان احتمالا در صورت پیروز شدن در انتخابات کنگره، به سراغ کاهش دادن حمایت واشنگتن از اوکراین خواهند رفت، فوریت بیشتری یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، این اظهارنظرهای مک‌کارتی باعث "شوکه شدن" مقام‌های اوکراینی از جمله دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون نمایندگان حزب ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پارلمان این کشور شد.

تاکنون بوریس جانسون سمتی رسمی در دولت جدید متعلق به ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس دریافت نکرده است. ریشی سوناک، اخیرا در توئیتی نوشت، امیدوار است جانسون "مشارکت در حیات سیاسی در داخل کشورش و خارج از آن را ادامه دهد."

بوریس جانسون به نفع اوکراین در آمریکا لابی می‌کند

گفته شده برخی مقامات انگلیسی درباره اینکه آیا این نخست وزیر اسبق انگلیس می‌تواند به عنوان یک فرستاده بین‌المللی کشورش عمل کرده و به صورت بالقوه برای کمک به بازسازی اوکراین اقدام کند، بحث کرده‌اند.

با این حال یک چنین ایده‌هایی هنوز به سطح گمانه‌زنی‌های رسمی نرسیده‌اند.