برنامه‌های بلندپروازانه آمریکا برای عراق

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با برنامه تلویزیونی"بالعراقی" که از شبکه آمریکایی عرب زبان "الحرة" پخش می‌شود، گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا عراق کانون ثبات خاورمیانه باشد.

وی تصریح کرد: ما می‌دانیم که بعد از خروج آمریکا از افغانستان، بسیاری بر این باور بودند که آمریکا از خاورمیانه و عراق عقب‌نشینی می‌کند. این اشتباه است. ما برنامه‌های بلندپروازانه‌ای در عراق داریم و این کشور را شریک استراتژیکی برای آمریکا می‌دانیم. رویداد امروز به ما فرصت می‌دهد تا تاکید کنیم که روابطمان با عراق اصولی و مهم بوده و خود را شریک  دولت جدید عراق می‌دانیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: امنیت مبنای روابط میان دو کشور است. اما ما حمایت از عراقی‌ها را در زمینه‌های مختلف ادامه خواهیم داد.

وی به وجود برنامه‌های مختلفی برای همکاری دو کشور در زمینه های آموزشی، پیمانکاری، نفت و انرژی و غیره اشاره کرد.

گاویتو تاکید کرد، واشنگتن سالهاست منابع بسیاری را برای تحقق این هدف فراهم کرده و عراق همچنان راه طولانی برای رسیدن به ثبات در پیش دارد.

برنامه‌های بلندپروازانه آمریکا برای عراق

وی گفت: ملت عراق می‌تواند با اتکا به شراکت با آمریکا به اهداف خود دست یابد. ما به این رویکرد و به تقویت ثبات، حاکمیت، بهبود زندگی عراقی‌ها پایبند هستیم.

بنا بر این گزارش، قرار است محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در جلسه رای اعتماد امروز پنجشنبه در پارلمان کابینه خود را معرفی کند.