امتناع آمریکا از تروریستی خواندن حمله به شوهر «نانسی پلوسی»

«آلخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا بامداد سه‌شنبه، از تروریستی اعلام کردن حمله چند روز قبل به منزل شخصی « نانسی پلوسی » رئیس مجلس نمایندگان این کشور و زخمی شدن شوهر او اجتناب کرد.

مایورکاس در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «افراط‌گرایی خشونت‌آمیز یکی از بزرگترین تهدیدات مرتبط با تروریسم در آمریکا است. سخت است که حمله به شوهر رئیس مجلس نمایندگان را تروریسم داخلی تلقی کنیم».

وی همچنین افزود: «ما نگران هستیم که مخالفان ما (حامیان حزب جمهوری‌خواه) از اختلافات و تفرقه ناشی از اظهارات خشونت‌آمیز، سوء‌استفاده کنند».

همزمان، «بروک جنکینز» دادستان شهر سان‌فرانسیسکو ضمن اعلام جرم علیه شخص مهاجم به شوهر پلوسی به‌اتهام اقدام به قتل، گفت: «ما معتقدیم که انگیزه حمله به آقای پلوسی سیاسی بوده است».

به نوشته «هیل»، جنکینز در نشست خبری توضیح داد: «عامل حمله به منزل رئیس مجلس نمایندگان، از شوهرش درباره محل اختفای پلوسی پرسیده بود. بر اساس شواهد موجود مشخص است که مهاجم با قصد قبلی پلوسی و همسرش را هدف قرار داده است».

وی با بیان اینکه مهاجم عامدانه برای رویارویی با رئیس مجلس نمایندگان وارد اقامتگاه پلوسی شده بود، افزود: «اتهامات او علاوه بر اقدام به قتل، شامل سرقت از منزل، حمله با سلاح مرگبار، آزار سالمندان، حبس غیرقانونی یک سالمند و تهدید مقام دولتی و خانواده‌اش می‌شود».

امتناع آمریکا از تروریستی خواندن حمله به شوهر «نانسی پلوسی»

روز جمعه بود که شخصی با شکستن در وارد اقامتگاه مسکونی پلوسی در سان‌فرانسیسکو شده و با خشونت به «پائول پلوسی» شوهر او حمله کرد. 

بنا بر اعلام این دفتر، پل پلوسی که در نتیجه آن حمله، جمجمه او شکسته و دست راستش به شدت مجروح شده است، یک «عمل جراحی موفق» داشت.