«پناهجو» پوشش جدید تروریست‌ها برای ورود به کشورهای منطقه

«نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در دهمین نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای همسود، شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنرانی در جریان این اجلاس که به میزبانی روسیه در مسکو برگزار شد، خاطرنشان کرد: در پس زمینه بحران اقتصادی در افغانستان ، خطر افزایش مهاجرت از این کشور وجود دارد.

بنابر سخنان پاتروشف بعد از تصرف قدرت در افغانستان توسط طالبان در سال 2021 میلادی خروج  شهروندان افغانستان به خارج آغاز شد.

وی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در حال حاضر پناهجویان نه تنها به ایران و پاکستان که اکنون پذیرای بیش از 80 درصد مهاجران افغانستان هستند، بلکه به کشورهای آسیای مرکزی نیز پناه می‌ببرند.

به گفته رئیس شورای امنیت روسیه، این امر به نوبه خود می‌تواند نفوذ اعضای سازمان‌های تروریستی که امروز در خاک افغانستان احساس راحتی دارند، به کشورهای مستقل مشترک المنافع، به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت دشوار اجتماعی و اقتصادی در افغانستان از جمله در پس زمینه بلوکه شدن سرمایه‌های افغانستان توسط ایالات متحده، شرایط افزایش بی‌ثباتی در فضای همسود برای سازمان‌های تروریستی ایجاد می‌کند.

«پناهجو» پوشش جدید تروریست‌ها برای ورود به کشورهای منطقه

به گفته دبیر شورای امنیت روسیه، آمریکایی‌ها فقط در کلام با تروریسم می‌جنگند اما در اصل آنها بودند که داعش، القاعده و دیگر جنبش‌های تندرو و رادیکال را ایجاد کردند و هنوز برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می‌کنند.

پاتروشف به همتایان خود از کشورهای همسود اطمینان داد روسیه همانند گذشته آماده همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم است.