عمران خان به صحنه سیاسی بازمی گردد

«حمد ازهر»، سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان گفته است که « عمران خان »، رئیس این حزب در دو تا سه روز دیگر به عرصه سیاسی بازخواهد گشت.

عمران خان روز پنجشنبه در جریان شرکت در راهپیمایی اعتراضی از لاهور تا اسلام آباد زمانی که بالای یک کانتینر در حال رهبری این راهپیمایی طولانی مدت بود، از ناحیه پا هدف شلیک گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

رهبر حزب تحریک انصاف در گفتگو با رسانه‌ها در بیمارستان گفت که حزب او به اعتراض مسالمت آمیز خود علیه این سو قصد ادامه خواهد داد. وی با تاکید بر اینکه مهاجم یک فرد متعصب مذهبی آموزش دیده بود، همچنین افزود: «رهبران حزب تحریک انصاف جزئیات این ماجرا را به اطلاع عموم خواهند رساند.»

«حماد ازهر»، سخنگوی حزب تحریک انصاف نیز گفت که در مجموع ۱۵ میلیون روپیه به خانواده «معظم گوندل»، جوانی که در جریان حمله مسلحانه به عمران خان در ۳ نوامبر در وزیرآباد جان خود را از دست داد، پرداخت می‌شود. ازهر گفت که حزب تحریک انصاف ۵ میلیون روپیه به فرزندان معظم و دولت پنجاب نیز ۵ میلیون روپیه دیگر را در یک یا دو روز آتی به خانواده داغدار اهدا خواهد کرد.

عمران خان به صحنه سیاسی بازمی گردد

او تاکید کرد که حزب تحریک انصاف تمام هزینه‌های فرزندان معظم را تقبل خواهد کرد.

در همین حال، «شهباز شریف»، نخست وزیر پاکستان به مقامات مربوطه دستور داده تا علیه عمران خان و دستیارانش به دلیل طرح اتهامات علیه نیروهای مسلح اقدام کنند. در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر شد، وی این تصمیم را طی نشستی در پایتخت پنجاب اتخاذ کرد. در این بیانیه آمده است: «دولت فدرال تصمیم گرفته است که از اختیارات خود در مورد اتهامات بی اساس علیه مؤسسات استفاده کند و اقدامات قانونی علیه عمران خان و همکارانش انجام خواهد شد.» دولت همچنین کمیته‌ای متشکل از کارشناسان قانون اساسی و حقوقی را برای تدوین استراتژی تشکیل داده است.

در یک سخنرانی تلویزیونی از بیمارستان، خان به حامیان خود گفته بود که قبلاً از خطر احتمالی مطلع شده و اطلاعاتی دریافت کرده بود که برنامه‌ای برای کشتن او در جایی بین وزیرآباد و گجرات وجود دارد. خان تاکید کرد: «سه نفر - از جمله رعنا صناع الله، شهباز شریف و یک سرگرد در ارتش - پس از اینکه دیدند تعداد افراد در راهپیمایی طولانی من به طور تصاعدی در حال افزایش است، نقشه‌ای برای ترور من ترتیب دادند.»