آمریکا برای فروش سلاح، جنگ اوکراین را طولانی می‌کند

«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن اعلاام کرد آمریکا جنگ اوکراین را طولانی می‌کند تا از فروش تجهیزات نظامی و صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) سود بیشتری ببرد.

وی در این‌باره گفت: کاخ سفید نمی‌تواند از مسئولیت طولانی‌کردن درگیری و کشتار مردم بی‌گناه بگریزد. آمریکا همچنان دیوانه‌وار به پایبندی خود به تاکتیک‌های جنگ فرسایشی با خسته‌کردن همه-اوکراینی‌ها، روس‌ها، اروپایی‌ها، و همچنین مردم آمریکا، ادامه می‌دهد.

آنتونوف درباره دلیل و هدف آمریکا از فرسایشی‌کردن جنگ اوکراین افزود: دلایل مختلفی وجود دارد. منافع اقتصادی یکی از این دلایل است، از جمله فروش گاز طبیعی مایع (به اروپا) و فروش تجهیزات نظامی (به اوکراین). آمریکایی‌ها «تا مرگ آخرین اوکراینی‌» به جنگ با روسیه ادامه می‌دهند.

وی به این اظهارات مقامات آمریکایی اشاره کرد که می‌گویند بدون حضور مقامات کی‌یف با روسیه درباره اوکراین گفت‌وگو نخواهند کرد و همه چیز به خود دولت اوکراین بستگی دارد که چه موقع به میز مذاکره با مسکو برگردد و دراین‌باره گفت: مشخص نیست این کلمات چه معنی دارند- ریاکاری یا عدم تمایل به اعتراف به اشتباهات خود.

این مقام روس در ادامه افزود: مرکز تصمیم‌گیری درباره سرنوشت اوکراین جای دیگری است و نه در کی‌یف. همه از ماه مارس (آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین) می‌دانند که از واشنگتن به رژیم زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) گفتند که همه توافق‌های انجام‌شده در تماس‌های اولیه بین مسکو و کی‌یف لغو شود.

آمریکا برای فروش سلاح، جنگ اوکراین را طولانی می‌کند

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.