ورود خودروهای زرهی اسرائیل به جنگ اوکراین

رسانه های رژیم صهیونیستی تصاویری از خوردوهای زرهی موسوم به "امیر" را منتشر کردند که در خدمت ارتش اوکراین قرار گرفته است.  

این خودروها ساخت شرکت خصوصی رژیم صهیونیستی موسوم به "گایا" هستند.

سایت "ماکان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این خودروهای زرهی ساخت اسرائیل که مورد استفاده نیروهای اوکراینی است، در منطقه خرسون مشاهده شده است.

یک حساب کاربری ویژه تسلحیات و تجهیزات مورد استفاده در جنگ اوکراین در تویتر تصاویر این خودروهای زرهی را منتشر و اعلام کرد: این اولین باری است که مشاهده می شود که ارتش اوکراین از خودروهای ساخت اسرائیل استفاده می کند.

رژیم صهیونیستی در جنگ اوکراین با موضعگیری محافظه کارانه ای جانب کی یف را گرفته و در مقابل روسیه قرار گرفته است.

روسیه پیش از این به رژیم صهیونیستی نسبت به ارسال موشک‌های ضدهوایی و سامانه‌های موشکی دیگر به اوکراین هشدار داده و گفته است که به این اقدام پاسخ خواهد داد.

رژیم صهیونیستی ممکن است از طریق کشور ثالث به اوکراین تسلیحات ارسال کند اما با این حال، شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی گزارش داده است که روسیه به این رژیم هشدار داده که حتی اگر از طریق کشور ثالث به اوکراین تسلیحات ارسال کند، به این اقدام پاسخ خواهد داد.

ورود خودروهای زرهی اسرائیل به جنگ اوکراین

پیش تر «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفته بود که در صورتی که تل آویو سلاح در اختیار اوکراین قرار دهد، از نظر دولت روسیه اقدامی غیردوستانه تلقی خواهد شد.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته بود که میان کی‌یف و تل آویو تبادلات اطلاعات وجود دارد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته بود به جنگ علیه روسیه بپیوندد و درخواست سیستم‌های پدافند هوایی از اسرائیل کرده بود.

جنگ اوکراین باعث تنش در روابط مسکو و تل آویو شده است. این تنش خود را در بستن دفتر آژانس یهود در روسیه نشان داده است.