اسرائیل قادر به لغو توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان نیست

جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی قادر به لغو توافق ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل نیست.

بر اساس این گزارش، «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: مقاومت، امروز قوی‌تر و مصمم‌تر از هر زمان دیگری است. لبنان به فضل مقاومت و معادلاتش و به برکت خون شهدا و آمادگی رزمندگان، موفق به تحقق دستاوردهای خود شده است.

وی افزود: نتیجه‌ای که لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی به آن دست یافت، یک دستاورد بسیار بزرگ است و در صورت عدم همکاری بین دولت، مقاومت و مردم حاصل نمی‌شد.

دعموش تصریح کرد: ممکن است برخی نگران باشند که اسرائیل پس از پیروزی نتانیاهو در انتخابات در این توافق اخلال نماید چرا که نتانیاهو تهدید کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات این توافق را لغو می‌کند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: ما می‌گوئیم که نتانیاهو قادر به لغو این توافق نیست. اول اینکه نهادهای نظامی- امنیتی اسرائیل در خصوص اهمیت این توافق برای جلوگیری از جنگ در لبنان و منطقه اجماع دارند و نتانیاهو نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد و تصمیمی سیاسی مغایر با تصمیم نظامی امنیتی اتخاذ نماید. دوم اینکه معادله مقاومت که آمریکا و اسرائیل را وادار به اعتراف به خواسته‌های لبنان کرد، همچنان پابرجاست و این معادله تضمین حقیقی برای تداوم این توافق باقی خواهد بود.

اسرائیل قادر به لغو توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان نیست

دعموش در عین حال علت اصلی مشکلات لبنان را دولت آمریکا دانست که این کشور را تحت محاصره قرار داده و موجب افزایش مشکلات لبنان است و با جلوگیری از کمک‌ها به لبنان، ممانعت از رسیدن گاز و برق، مانع تراشی درباره موضوع آوارگان و نیز دخالت در امور داخلی لبنان و تلاش برای نصب رئیس جمهوری وابسته به اراده خود، در راستای عمیق شدن بحران‌ها و مشکلات اقدام می‌کند.