کدام کشورهای عربی انفجار استانبول را محکوم کردند؟

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق انفجار روز گذشته در میدان «تقسیم» استانبول را محکوم و آن را «حمله وحشیانه» توصیف کرد و گفت که « تروریسم در خاورمیانه، بی‌دین و هویت است».

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع)، منتشر شد، به دولت و ملت ترکیه تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی، برای مجروحان «این حمله تروریستی»، شفای عاجل و برای خانواده‌های قربانیان صبر آرزو کرد. 

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: «تروریسم در منطقه ما هر روز ثابت می‌کند که دین و هویتی ندارد و زندگی، ثبات و مردمی را که خود را در امنیت می‌دانند و از این امر اطمینان دارند، هدف قرار می دهد و این امر گواه بر پستی نقطه شروع و انحراف فکری از فطرت انسانی است».

السودانی افزود: «ما به دولت جمهوری ترکیه اعلام می‌کنیم که چنین اقدامات شنیعی را محکوم می‌کنیم و  این امر، اهمیت همکاری و مشارکت در جنگ با تروریسم و ​​پیگرد و کشف مخفی‌گاه‌ها و حامیان آن و نیز لزوم اتحاد علیه تروریسم این آفت و دشمن ملت‌ها را به ما یادآوری می‌کند».

پیش از عراق، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز، طی بیانیه‌ای انفجار استانبول را به شدت محکوم و اعلام کرد که در کنار ترکیه ایستاده است و این حادثه را به خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت دوست و برادر ترکیه تسلیت می‌گوید.

 «سنان المجالی» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن نیز ضمن محکوم کردن انفجار استانبول، بر همبستگی امان با ترکیه تاکید کرد و گفت: تروریسم دشمن مشترک است و اردن همه اشکال و انواع آن را محکوم می کند.

کدام کشورهای عربی انفجار استانبول را محکوم کردند؟

وی افزود: انفجار استانبول اقدامی تروریستی و بزدلانه است که فقط انسان‌های بی‌گناه قربانی آن شدند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای به این انفجار تروریستی واکنش نشان داد و ضمن تسلیت و اعلام همبستگی با ملت و دولت ترکیه،  برای قربانیان رحمت و مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

 انفجار روز گذشته در مرکز استانبول ۶ کشته و ۸۱ زخمی به همراه داشت.