عربستان خانواده‌ فرماندهان مزدور خود در یمن را به گروگان گرفت

شبکه المسیره یمن امروز (سه شنبه) به نقل از منابع اطلاعاتی فاش کرد که خانواده‌های فرماندهان نظامی یمنی وابسته به عربستان به زور به ریاض پایتخت عربستان منتقل شده اند. 

این شبکه اضافه کرد که به اسناد مربوط به درخواست عربستان برای انتقال خانواده های «‌سلیمان علی حسن» که توسط نیروهای ائتلاف به عنوان فرمانده گارد مرزی تیپ سوم مرزبانی منصوب شده و همچین «حامد الصوملی» که به عنوان کارشناس ارشد عملیات مشترک منصوب شده است،‌ دست یافته است. 

منابع اطلاعاتی نظامی اشاره کردند که عربستان با گروگان گرفتن خانواده های نظامیان یمنی وفادار به خود همانند سیاست امارات برای اعمال فشار بر فرماندهان مزدور در میدان تلاش می کند.

این منابع اشاره کردند که فهرست مورد درخواست عربستان برای انتقال خانواده‌های فرماندهان مزدور شامل سران قبایل و در راس آنها «‌علی حسن بن غریب»‌ از منطقه عبیده در استان مارب یمن و از رهبران ارشد قبایل وفادار به ریاض در این کشور است. 

ناظران سیاسی و نظامی یمن این اقدام عربستان را گروگانگیری خانواده های فرماندهان نظامی مزدور یمنی و در راستای فشار بر این فرماندهان میدانی برای اجرای فرامین ریاض عنوان کردند. 

عربستان خانواده‌ فرماندهان مزدور خود در یمن را به گروگان گرفت

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.