موشک پدافندی اوکراین باعث انفجار در لهستان بود

بعد از انتشار گزارش‌های تاییدنشده مبنی بر برخورد دو موشک شلیک‌شده توسط روسیه به لهستان ، تحقیقات اولیه این ادعاها را رد می‌کند.

مقامات آمریکایی امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفتند که یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که موشک برخورد کرده با لهستان، توسط نیروهای اوکراینی برای رهگیری موشک‌های روسی شلیک شده بود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در تماس با سران کشورهای غربی اذعان کرد موشکی که به لهستان برخورد کرده احتمالا توسط روسیه شلیک نشده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن در این‌باره توضیح داد: «اطلاعات اولیه‌ای هست که خلاف این مسئله [شلیک موشک توسط روسیه] را نشان می‌دهد. نمی‌خواستم تا زمان تکمیل تحقیقات این را بگویم اما از مسیر طی شده توسط موشک‌ها، به‌نظر نمی‌رسد که شلیک توسط روسیه باشد».

طبق این گزارش، سفیران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم قرار است امروز دیدار داشته و درباره کشته‌شدن دو لهستانی در برخورد موشک صحبت کنند.

موشک پدافندی اوکراین باعث انفجار در لهستان بود

عصر چهارشنبه بود که رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان نیز با اعلام افزایش سطح آمادگی نظامی این کشور، گفته بود: «ورشو درباره لزوم فعال سازی ماده ۴ پیمان واشنگتن مربوط به سازمان آتلانتیک شمالی بحث و تصمیم گیری خواهد کرد».