سفر مخفیانه رئیس سیا به اوکراین

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد که «ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای دیدار و گفت‌وگو با «ولودیمیر زلنسکی » و مقام‌های اطلاعاتی اوکراین به کی‌یف سفر کرده است.

این روزنامه همچنین مدعی شده است که به رئیس سیا به مقام‌های اوکراینی درباره دیدار با «سرگئی ناریشکین» مدیر اطلاعات خارجی روسیه در آنکارا توضیحاتی داده است و به او درباره هرگونه حمله اتمی مسکو هشدار داده است.

واشنگتن‌پست به نقل از یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره این سفر گزارش کرد: «برنز درباره تعهد ایالات متحده آمریکا برای کمک به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه تأکید کرده است».

سفر برنز به اوکراین در شرایطی صورت گرفته است که پیش از این مقام‌های سابق اطلاعاتی و نظامی آمریکا اذعان کردند که حضور جاسوسان آمریکایی در اوکراین به این معنی است که آمریکا در جنگ نیابتی با روسیه قرار دارد.

سفر مخفیانه رئیس سیا به اوکراین

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در خصوص کمک‌های شبکه‌های مخفی و جاسوسی غرب به اوکراین در مقابل روسیه نوشته است که اکثر این تلاش‌های غرب برای کمک به اوکراین در خارج از این کشور و بعنوان مثال در پایگاههای آلمان، فرانسه و انگلیس صورت می‌گیرد .

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ماه، کشورهای غربی با تشدید فشارها به روسیه از طریق وضع تحریم‌های گسترده و عرضه کمک‌های نظامی به کی‌یف تنها به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.