نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است، اما بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در ایالت کنتیکت، شمار بسیاری از شهروندان آمریکایی با نامزدی او مخالف هستند.

در این نظرسنجی، از هر ده آمریکایی، تقریباً شش نفر (۵۷ درصد) گفتند این که ترامپ نامزد شده است، اتفاق خوبی نیست و تنها ۳۴ درصد از این مسئله ابراز رضایت کردند. شمار دموکرات‌هایی هم که از نامزدی ترامپ در این انتخابات رضایت ندارند بسیار چشمگیر است و ۸۸ درصد می‌گویند این اتفاق خوبی نیست.

اما این موضوعی نیست که ترامپ را نگران کند. آنچه باید موجب نگرانی رئیس جمهور پیشین آمریکا شود نارضایتی ۵۸ درصد از افراد مستقل و ۲۷ درصد جمهوری خواهان از اعلام نامزدی وی در این انتخابات است. واقعیت ساده‌ای که در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک آشکار شد این است که شمار قابل توجهی از شهروندان آمریکایی و نه فقط دموکرات‌ها معتقدند نامزدی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق خوبی برای این کشور نیست.

تنها نتیجه این نظرسنجی نیست که واکنش‌های منفی به نامزدی ترامپ در انتخابات را نشان می‌دهد بلکه اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد نه تنها جمهوری خواهان از ران دسانتیس رقیب ترامپ در این انتخابات حمایت می‌کنند بلکه این فرماندار ایالت فلوریدا تهدیدی جدی برای رئیس جمهور پیشین آمریکا محسوب می‌شود. از هر ده جمهوری خواه شش نفر اعلام کردند از پیروزی دسانتیس در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنند. این در حالی است که تنها یک چهارم جمهوری خواهان از وی حمایت نکردند.

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

در این نظرسنجی هنگامی که از آن‌ها سوال شد ترجیح می‌دهند کدام نامزد جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، ۴۴ درصد جمهوری خواهان از دسانتیس و ۴۴ درصد از ترامپ حمایت کردند.

هَری اِنتِن، نویسنده و تحلیلگر سی ان ان، به تازگی در مطلبی درباره ترامپ نوشت: «ترامپ در میان محافل جمهوری خواهان همچنان یک قدرت محسوب می‌شود و خبر‌ها درباره اینکه وزارت دادگستری مشاور ویژه‌ای را برای نظارت بر تحقیقات مربوط به رئیس جمهور سابق منصوب کرده است، می‌تواند بر جایگاه ترامپ در میان جمهوری خواهان تاثیر بگذارد. با وجود این، آشکار است که قدرت وی در میان حزبش به دنبال انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کاهش یافته است.»