نگرانی مقامات کره جنوبی از نرخ پایین زاد و ولد در این کشور

مقامات کره جنوبی با مشکل پائین بودن نرخ زاد و ولد در این کشور که پائین‌ترین میزان در جهان است رو به رو هستند و تلاش دارند با آن مقابله کنند.

به نقل از سی ان ان، جامعه مردسالار کره جنوبی که به کندی دگرگون می‌شود، همچنان به طور گسترده صحنه حضور زنان در خانه و نگهداری از فرزندان و مردان در خارج از خانه برای کار کردن است. نتیجه این وضعیت، پائین‌ترین نرخ زاد و ولد جهان در این کشور است.

رئیس جمهور کره جنوبی این هفته در یک مهد کودک حاضر شد و مزایای تازه‌ای را برای پدر و مادر‌ها اعلام کرد و از تشکیل یک کمیته برای ارزیابی ایده‌های نو در این زمینه خبر داد. در نمایشگاه کودکان که در بیرون از سئول برپا شد، با شماری از مادرانی که به زودی صاحب فرزند می‌شوند، ​ گفتگو کردیم. آن‌ها تحت تاثیر سیاست جدید قرار نگرفته اند.

افزون بر دیدگاه‌های خاص اجتماعی در کره جنوبی، هزینه‌های سرسام آور خانه به ویژه در سئول، هزینه آموزش و تحصیل و افزایش نگرانی‌های اقتصادی در میان جوانان بر بی میلی خانوار‌های کره‌ای به فرزندآوری دامن زده است. اینکه این وضعیت برای کره جنوبی چه معنایی دارد، ​ باید گفت که جمعیت رو به پیری نشان دهنده کم شدن نیروی کار و پائین آمدن میزان پرداخت‌ها به نظام بازنشستگی است.

همچنین علت‌های شخصی یا اجتماعی دیگری نیز برای بی رغبتی خانم‌ها به ازدواج کردن و صاحب فرزند شدن وجود دارد.

یک شهروند کره ای، می‌گوید دولت این موضوع را درک نمی‌کند. دولت نمی‌داند که مشکل ناشی از بی رغبتی به ازدواج و صاحب فرزند شدن، تنها با اختصاص بودجه حل و فصل نمی‌شود.

نگرانی مقامات کره جنوبی از نرخ پایین زاد و ولد در این کشور

در همین حال یک نویسنده و کارشناس هم می‌گوید: زنان کره‌ای به این عقیده رسیده اند که ازدواج بار سنگین مسئولیت را بر دوش آنان می‌گذارد. تولد فرزند و نگهداری از او به فداکاری فراوانی در زنان نیاز دارد.