آمریکا: روسیه تمایلی به مذاکره ندارد!

به نقل از شبکه الجزیره، نماینده آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو از ادامه حمایت این کشور به همراهی سازمان مذکور از اوکراین در نبرد با روسیه سخن گفت.

نماینده آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو امروز دوشنبه اعلام کرد که حملات روسیه به زیرساخت های اوکراین، موضوعی است که واشنگتن با متحدان خود در ناتو مورد بررسی قرار می دهد.

این مقام دولت آمریکا در ادامه به رویکرد جنگ طلبانه غرب اشاره و ادعا کرد که ناتو مصمم به ادامه حمایت از اوکراین است و هیچ نشانه ای از تفرقه (در میان اعضای ناتو) وجود ندارد!

وی در ادامه بدون اشاره به مانع تراشی های واشنگتن و غرب در مسیر مذاکرات روسیه و اوکراین، مدعی شد که هیچ نشانه ای از تمایل مسکو برای نشستن در میز مذاکره را مشاهده نکرده است!

این مقام آمریکایی، در ادامه اشاره ای هم به اقدام ضدروسی اخیر پارلمان اروپا داشت و متذکر شد که درج نام روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم، می تواند نتایج معکوسی به همراه داشته باشد.

پارلمان اروپا چهارشنبه گذشته روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم به رسمیت شناخت. به ادعای پارلمان اروپا، نیروهای روسیه به انجام جنایات در طول نبرد با اوکراین متهم شدند!

اگرچه این اقدام پارلمان اروپا یک گام سیاسی نمادین و بدون پیامدهای حقوقی است، اما نمایندگان پارلمان اروپا از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستند از این مسیر دنباله روی کنند.

در بخشی از قطعنامه تصویب شده از سوی پارلمان اروپا ادعا شده بود که حملات و جنایات روسیه علیه غیرنظامیان اوکراین، تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و دیگر موارد نقض جدی حقوق بشر و قوانین بین المللی به مثابه اقدام تروریستی است.