افزایش شمار آمریکایی‌هایی که هر روز با خود سلاح حمل می‌کنند

نشریه واشنگتن اگزمینر در گزارشی نوشت: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد شمار دارندگان سلاح در آمریکا که هر روز اسلحه حمل می‌کنند در سال‌های اخیر دو برابر شده است.

به موجب این بررسی که نتایج آن در مجله سلامت عمومی آمریکا منتشر شد تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۹ روزانه شش میلیون نفر در آمریکا با خود اسلحه حمل می‌کردند. حال آنکه شمار این افراد در سال ۲۰۱۵ به سه میلیون نفر می‌رسید.

این بررسی نشان می‌دهد دلایلی که دارندگان سلاح گرم برای حمله اسلحه ارائه می‌کنند از کاربرد سلاح برای شکار و تیراندازی در عرصه ورزش به مسئله حفاظت شخصی تغییر کرده است.

از میان آن‌ها که در این تحقیق مشارکت داشتند، ۷۲ درصد اعلام کردند به منظور حفظ جان خود تصمیم به حمل اسلحه گرفته اند.
این بررسی نشان می‌دهد تعداد کمتری از دارندگان سلاح گرم در ایالت‌هایی که مقامات برای اعطای مجوز احتیاط بیشتری نشان
می‌دادند سلاح حمل می‌کردند.

چندی پیش آمریکایی‌ها در مدت کمتر از دو هفته، با سه مورد مهم تیراندازی روبرو شده اند. حوادث اخیر، با تیراندازی مرگبار یک دانشجو به طرف سه بازیکن فوتبال در دانشگاه ویرجینیا آغاز شد. یک فرد مسلح به طرف یک باشگاه شبانه در کلرادو اسپرینگز تیراندازی کرد و پنج تن کشته شدند. پلیس اعلام کرد یک کارمند فروشگاه زنجیره‌ای والمارت به طرف همکارانش تیراندازی کرد و در این حادثه شش تن کشته و شش تن زخمی شدند.

افزایش شمار آمریکایی‌هایی که هر روز با خود سلاح حمل می‌کنند

به گفته جیسون سیلوا، جرم‌شناس، اگرچه شهروندان آمریکایی به سختی از چهار درصد جمعیت جهان فراتر می‌روند، اما ۱۱۴ حمله مسلحانه که از سال ۱۹۹۸ در آمریکا رخ داده است، ۳۸ درصد از این رویداد‌ها را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند. این به طور متوسط ۴.۶ تیراندازی جمعی سالانه در آمریکاست.