هراس تل‌آویو از پیش بینی‌ها برای افزایش عملیات ضد صهیونیستی

یافته‌های تل آویو مبنی بر افزایش عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان در آینده، سبب شد تا محافل مختلف امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نگران رشد تنش در آینده باشند. این یافته‌ها در شرایطی است که حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان افزایش یافت و ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حوزه داخلی با مشکلاتی روبروست.

براساس گزارش المیادین، تغییر در روند عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان و تکیه به روش‌های پیشرفته تر، ​به ویژه در عملیات آرئیل و قدس اشغالی، خوش بینی‌های حاکم بر نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را مبنی بر کاهش عملیات فلسطینیان از بین برد. بر اساس یافته‌های ارتش رژیم صهیونیستی، موسسات امنیتی و نظامی پیش بینی می‌کنند تنش در آینده کرانه باختری رود اردن، به شدت افزایش می‌یابد.

در سال ۲۰۲۲ که هنوز هم به پایان نرسید آمار عملیات فلسطینان ۲۸۱ مورد بوده است. پیش بینی نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی برای سال ۲۰۲۳ این است که افزایش عملیات در کرانه باختری رود اردن به ویژه جنین و نابلس اصلی‌ترین نگرانی خواهد بود، زیرا مقابله با چنین رخدادی نیازمند نیروی بسیار زیادی است و تمرکز این نیرو‌ها بر چنین مسائلی به روند آموزش نیرو‌های جنگی برای ماموریت در مناطق پرخطر آسیب می‌رساند.

اور هیلر، خبرنگار امور نظامی در شبکه سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: یافته‌ها ثابت می‌کند شرایط کرانه باختری واقعا پیچیده است، در واقع ارتش از جهتگیری اتفاقات در کرانه باختری نگران است، شاهد بودیم که آمار عملیات مبتنی بر شلیک گلوله در کرانه باختری در مقایسه با سال قبل از آغاز عملیات (شکست امواج) سه برابر شده است، اگر بخواهیم این اتفاقات را به هم ارتباط دهیم برداشت‌ها این است که خطری در پیش است یا دست کم این نگرانی را برای ارتش به دنبال دارد که تحولات کرانه باختری می‌تواند بر روند تحولات در قدس شرقی، داخل رژیم صهیونیستی و نوار غزه اثر گذار باشد.

هراس تل‌آویو از پیش بینی‌ها برای افزایش عملیات ضد صهیونیستی

پیش بینی‌های بدبینانه امنیتی رژیم صهیونیستی برای آینده در شرایطی است که آمار حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان با رشد قابل توجهی روبروست، در این زمینه ۸۳۸ حمله از آغاز سال ۲۰۲۲ تا به الان رخ داده است. نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش تنش با مشکلات درونی در ارتش هم زمان شده است، چنین مسائلی موجب می‌شود کارشناسان رژیم صهیونیستیی خواستار آن شوند که ارتش از اختلافات سیاسی پرهیز کند تا از درون دچار فروپاشی نشود.