بالا رفتن تب اختلافات سران صهیونیست

سایت های خبری صهیونیستی " اسرائیل امروز" و "وای نت" گزارش دادند که یائیر لاپید از شهرداری ها خواسته است با سیاست های حکومت جدید در زمینه آموزش مخالفت کنند.

بنابر بر گزارش رسانه های صهیونیستی، نتانیاهو نیز در واکنش به لاپید گفته است «این رفتار لاپید خطرناک و ضد دموکراسی است. این عبور از خط قرمز است».

بنابر این گزارش، لاپید گفته است «به هیچ وجه حاضر به گرفتن درس دموکراسی از کسی که ماشین تبلیغات مسموم را به حمایت مالی خارجی حرکت می می دهد نیستم. کسی که روی پله های دادگاه ایستاده و علیه حاکمیت قانون دست به تحریک می زند. کسی که فرد محکوم به حمایت از ترور را به وزارت امنیت داخلی منصوب کرده و یک تبهکار زنجیره ای را به وزارت کشور منصوب کرده است. کسی که همه قول های خود را شکسته و حتی شریکانش او را یک دروغگوی زنجیره ای می نامند».

در این گزارش آمده است، لاپید با اشاره به مساله معاف شدن افراد در مدارس دینی از خدمات اجباری نظام وظیفه که اکنون هم در حکومت نتانیاهو وارد شده اند،خاطرنشان کرد، «ما اینجا نیستیم که فقط مالیات بدهیم و بچه هایمان را به ارتش بفرستیم. آن هم در زمانی که نیمی از احزاب ائئلاف تو بچه هایشان را به ارتش نمی فرستند».

بالا رفتن تب اختلافات سران صهیونیست

به نوشته رسانه های صهیونیستی، لاپید در اعتراض نتانیاهو در خصوص انتصاب آوی ماعوز به وزارت آموزش خاطرنشان کرد، «نتانیاهو آموزش فرزندان ما را به دست افراد افراطی و تاریک اندیش ترین افراد در اسرائیل سپرده است».

وی حزب ماعوز را حزب «افراطی، نژاد پرست و هوموفوبی (مخالف همجنسگرایان) و خطرناک دانست».