تکرار حمله اسلام هراسانه و اهانت به قرآن کریم در سوئد

مسجدی در استکهلم پایتخت سوئد مورد حمله اسلام هراسانه و آویخته شدن نسخه سوراخ شده قرآن کریم با زنجیر در نزدیکی ورودی آن قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مسجد استکهلم دیروز جمعه از طریق حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی تصویری از این حمله را منتشر کرد که شامل آویختن یک قرآن با زنجیر بر داربست آهنین حیاط مسجد بود.

مدیریت مسجد در توضیح این حمله اسلام هراسانه تأکید کرد که مسجد استکهلم و بازدیدکنندگان آن دائماً از سوی نژادپرستان تهدید می‌شوند و آنها تصمیم گرفتند تا تصویر و اطلاعات مربوط به این حمله را به منظور جلب توجه عمومی و جلوگیری از عادی شدن جنایات ناشی از نفرت پراکنی علیه اسلام منتشر کنند.

نژادپرستان قبلاً چندین بار روی درب مسجد صلیب شکسته نقاشی کرده و عبارات اسلام هراسی نوشته اند.

با قدرت گرفتن احزاب راست افراطی در سوئد، هشدارها درباره افزایش تمایل مسلمانان به ترک سوئد به منظور رهایی از نژادپرستی موجود در این کشور شدت گرفته است.

این خبر در حالی است که چند ماه پیش «راسموس پالودن» رهبر حزب راست‌گرای افراطی در دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌های سوئد کرد که تعداد زیادی از مسلمان در آن ساکن هستند. به دنبال این اهانت و بروز درگیری میان پلیس و تظاهرات کنندگان علیه این اقدام، ۹ پلیس زخمی شده و چندین خودروی آنان نیز به آتش کشیده شد.