کرملین: روسیه قصد تصاحب سرزمین های بیشتری را ندارد

به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور قصد تصرف سرزمین های بیشتر در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین ندارد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که روسیه قصد ندارد هیچ سرزمین جدیدی را تصرف کند. با این حال به گفته پسکوف لازم است بخش‌هایی از مناطق جدید روسیه که توسط کی‌یف اشغال شده است، آزاد شود و اهداف عملیات نظامی ویژه همچنان ثابت و پابرجاست.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه تاکید کرد: در مورد این [الحاق مناطق جدید به روسیه] این مسئله منتفی است. دست کم صحبتی در این زمینه مطرح نیست. اما هنوز کارهای زیادی برای آزادسازی مناطق باید انجام شود.

پسکوف در جریان یک کنفرانس خبری در کرملین گفت: شماری از مناطق جدید فدراسیون روسیه، سرزمین‌های اشغالی هستند که باید آزادسازی شوند. این مقام روس تاکید کرد که منظور وی بخش هایی از جمهوری خلق دونتسک است ودولت روسیه همچنان به هدف عملیات ویژه آزادسازی مردم دونباس متعهد است.

سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد که یکی از اهداف اصلی عملیات نظامی ویژه، همانطور که پیشتر از سوی رئیس جمهور روسیه در ۲۴ فوریه عنوان شد، محافظت از مردم ساکن در جنوب شرقی اوکراین و ساکن دونباس است.

رئیس جمهور روسیه پنجم اسفند ۱۴۰۰ در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.