سهم‌خواهی شرکا کابینه نتانیاهو را چرخشی کرد

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل » در گزارشی با اشاره به رقابت اعضای حزب لیکود برای گرفتن مناصب کلیدی کابینه، از احتمال چرخشی شدن منصب وزارت خارجه بین اعضای این حزب خبر داد.

این رسانه صهیونیست نوشت: نتانیاهو تلاش می کند بین شرکایش در حزب لیکود و احزاب افراطی ارتدکس در توزیع مناصب کابینه و کنست (پارلمان) تعادل برقرار کند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اعتراض اعضای حزب لیکود به نتانیاهو برای انتصاب «رون درمر» مشاورش به عنوان وزیر خارجه نوشت: احتمالا وزارت خارجه بین اعضای لیکود و «درمر» چرخشی خواهد شد و «ایزرائیل کاتز» یا «امیر اوهانا» از حزب لیکود برای ۲ سال اول و بعد از آن «درمر» برای ۲ سال آخر، این منصب را در اختیار خواهند داشت.

براساس این گزارش، «میری رگو» احتمالا وزیر آموزش و رئیس کمیته وزارتی برای مراسمات نیز خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از تلاش نتانیاهو برای خاموش کردن صداهای مخالف با خود در حزب لیکود با دادن منصب خبر داد و نوشت: دیوید امسالم، دیوید بیتان، یولی ادلشتاین و کاتز از جمله این افراد هستند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز از احتمال انتصاب «امسالم» به عنوان رئیس کنست خبر داد.

براساس این گزارش، «یاریو لوین» از حزب لیکود وزیر دادگستری و «یوآف گالانت» وزیر جنگ خواهد شد.

سهم‌خواهی شرکا کابینه نتانیاهو را چرخشی کرد

براساس توافقات اولیه حزب لیکود با دیگر احزاب شریک، وزارت امنیت داخلی به حزب عوتسما یهودیت، وزارت عمران و مسکن به حزب اتحاد یهودیت توراتی، نظارت بر برنامه های آموزشی به حزب نوعم و وزارت دارایی به صهیونیسم دینی و وزارت امور داخله و بهداشت نیز به حزب شاس می رسد که بعد از ۲ سال، مناصب در اختیار شاس و صهیونیسم دینی جابه جا خواهند شد و چرخشی خواهند بود.

وزارتخانه های خارجه، جنگ، دادگستری، آموزش، حمل و نقل، اقتصاد، فرهنگ و ریاست کنست در اختیار حزب لیکود خواهند بود.

مهلت نتانیاهو برای تشکیل کابینه فردا یکشنبه به پایان می رسید اما اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی با درخواست وی برای تمدید مهلت موافقت کرد.