تلاش عربستان سعودی برای ساخت پهپاد نظامی

احمد العوهلی، فرماندار اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی از تلاش این کشور برای ساخت پهپاد خبر داد و گفت: در طول دو سال گذشته 5.1 میلیارد ریال سعودی معادل 1.4 میلیارد دلار صرف مشوق هایی برای تقویت صنعت نظامی داخلی شده است.

وی با بیان اینکه این مشوق ها شامل 3.3 میلیارد ریال هزینه تحقیق و توسعه در صنایع نظامی در سال های 2021 و 2022 است، افزود: ما انتظار داریم که در سال 2030 بخش صنایع نظامی حدود 95 میلیارد ریال در تولید ناخالص داخلی سهم داشته باشد.

به گزارش رویترز، 1.8 میلیارد ریال باقی مانده بین سایر شرکت های مرتبط از جمله شرکت صنایع نظامی عربستان (سامی) توزیع شده است.

بر اساس آخرین گزارش سالانه موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم، آمریکا ۷۹ درصد از صادرات تسلیحات عربستان سعودی را در سالهای بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ و پس از آن بریتانیا با ۹.۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

تلاش عربستان سعودی برای ساخت پهپاد نظامی

از سوی دیگر شواهد گسترده‌ای وجود دارد که نشان می دهد حملات غیرمسئولانه ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی منجر به آسیب عظیمی به غیرنظامیان یمنی شده است و در همین راستا عفو بین الملل در گزارشی اذعان کرده است که کشورهایی که هنوز به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی تسلیحات می دهند، به عنوان شریک جنایات جنگی در یمن در تاریخ ثبت می شوند.