آمار غیرواقعی اف‌بی‌آی از نرخ جرایم مبتنی بر نفرت در آمریکا

به طور کلی، بیش از ۷۲۰۰ جرم با انگیزه نفرت در سال ۲۰۲۱ در آمریکا روی داده است که نسبت به آمار ۲۰۲۰، حدود ۱۰۰۰ مورد کمتر است. بیش از ۶۰ درصد از این جرایم مربوط به نژاد، اصل و نسب و قومیت است. اف‌بی‌آی همچنین اعلام کرد که از هر شش جرم، یک مورد آن از تعصب گرایش‌های جنسی و از هر هفت جرم، یک مورد آن از تعصبات مذهبی ناشی می‌شود.

از ۱۹ هزار سازمان اجرای قانون آمریکا تنها کمتر از ۱۲ هزار سازمان داده‌های خود درباره جرایم ناشی از نفرت سال ۲۰۲۱ را در اختیار اف‌بی‌آی قرار دادند، در حالی که این آمار در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ هزار مورد بود. این کاهش فاحش در داده‌های جمع‌آوری شده عمدتاً به اجرای یک سیستم گزارش‌ داده جدید در ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. دپارتمان‌های پلیس نیویورک و لس‌آنجلس - که بزرگترین شهرهای آمریکا هستند - داده‌های خود را به اف‌بی‌آی ارسال نکردند.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، سیستم جدید جمع‌آوری داده اف‌بی‌آی با هدف دستیابی به اطلاعات مفصل‌تر طراحی شده، اما برخی از ایالت‌ها و دپارتمان‌های اصلی پلیس آمریکا هنوز نتوانسته‌اند آن را اجرایی کنند.

چندین سازمان که با تبعیض مبارزه می‌کنند، هشدار دادند که این گزارش مقیاس واقعی و کامل جرایم مبتنی بر نفرت آمریکا را نشان نمی‌دهد.

آمار غیرواقعی اف‌بی‌آی از نرخ جرایم مبتنی بر نفرت در آمریکا

گزارش اف‌بی‌آی در حالی از کاهش جرایم نفرت‌محور در آمریکا خبر می‌دهد که به گفته گروه‌های غیردولتی که آمار این جرایم را ثبت می‌کنند، جرایم مبتنی بر نفرت آمریکا در ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل افزایش یافته است. مرکز مطالعات نفرت و افراطی‌گری در دانشگاه کالیفرنیا گزارش داد که یک تحقیق در ۱۸ ایالت آمریکا و واشنگتن نشان می‌دهد که جرایم مبتنی بر نفرت این کشور در ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن ۲۱ درصد افزایش یافته است.