تحرکات بی‌سابقه آمریکا در «عین الاسد»

یک منبع امنیتی عراقی امروز یکشنبه اعلام کرد که ورودی‌های منطقه سبز (الخضراء) در مرکز بغداد پایتخت عراق بسته شده است.

این منبع به شفق نیوز اعلام کرد که ورودی‌های بسته شده و علت آن مشخص نیست.

تحرکات بی سابقه آمریکایی‌ها در غرب عراق

یک منبع امنیتی در استان الانبار از تحرکات بی سابقه هواپیماهای ترابری آمریکا در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب این استان واقع در غرب عراق خبر داد.

منبع مذکور اعلام کرد: معلوم نیست که این هواپیماها ادوات جنگی به پایگاه عین الاسد در ناحیه «البغدادی» در منطقه «هیت» در غرب الانبار منتقل می‌کنند یا مستشاران و نیروهای رزمی.

این منبع تاکید کرد: برخی منابع احتمال دادند که نظامیان آمریکایی در حال تعویض و جابجایی نیروهای خود در پایگاه عین الاسد هستند و اینکه برخی نظامیان را به پایگاه «التنف» در سوریه منتقل می‌کنند. به گفته این منابع همچنین احتمال تجهیز عین الاسد به سلاح و جنگ افزار هم هست.

منبع مذکور افزود: پایگاه عین الاسد شاهد نشستن هواپیماهای ترابری است و همزمان جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکایی هم بر فراز پایگاه به پرواز درآمده‌اند تا امنیت این هواپیماها را تامین کنند.

تحرکات بی‌سابقه آمریکا در «عین الاسد»

این منبع بیان کرد: نیروهای آمریکایی بر شدت تدابیر امنیتی برای حمایت از پایگاه و مناطق نزدیک آن به بهانه‌های امنیتی افزوده‌اند.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی در داخل این پایگاه از جزییات موضوع خبر ندارند و آنها نمی‌دانند که این هواپیماها چه حمل می‌کنند.

 یادآور می‌شود که پایگاه عین الاسد در غرب عراق هرازگاهی شاهد تحرکاتی از این قبیل است و نیروهای عراقی از این موضوع بی اطلاع هستند.