رکورد ابتلا به کرونا طی سه ماه اخیر در کره جنوبی شکسته شد

منابع رسمی در کره جنوبی از ثبت بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا طی سه ماه گذشته در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، آژانس کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی اعلام کرد تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در کشور، روز سه شنبه از ۸۷ هزار نفر عبور کرد و به عدد ۸۷ هزار و ۵۵۹ نفر رسید که طی سه ماه گذشته، بیشترین تعداد در این زمینه به حساب می‌آید.

این آژانس تعداد افراد مبتلا به کرونا در کره جنوبی را در مجموع، ۲۸ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۴۷۴ نفر اعلام کرد.

آژانس کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی با بیان این که ۵۶ نفر دیگر، بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، از افزایش تعداد کشته‌های ناشی از این بیماری به عدد ۳۱ هزار و ۴۹۰ نفر خبر داد.

طبق جدیدترین آمار ثبت شده از میزان آلودگی به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز ۶۵۸ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۷۶۹ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۱۶ نفر بر اثر آن فوت کرده اند. ۶۳۱ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۲۴ مبتلای به کرونا تا کنون در جهان بهبود یافته اند.

در میان کشور‌های جهان آمریکا کلا ۱۰۱ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۷۹ مورد ابتلا به کرونا و یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۰۷ مورد مرگ بر اثر آن را ثبت کرده است. روز گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۸۹۳ مورد جدید به شمار بیماران و حداقل ۱۱۷ مورد مرگ به تلفات کرونا در آمریکا اضافه شد. حال ۳ هزار و ۹۶۷ نفر از بیماران وخیم است.

رکورد ابتلا به کرونا طی سه ماه اخیر در کره جنوبی شکسته شد

همچنین تا کنون بیش از پنج میلیارد و ۴۷۰ میلیون نفر در جهان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تقریبا معادل ۷۱.۳ درصد جمعیت جهان است. در میان قاره‌های جهان آفریقا پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون را داشته و فقط ۳۴ درصد جمعیت آن حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.