تلاش رسانه‌های عبری برای پنهان کردن ضربه امنیتی هکرهای «عصای موسی»

رسانه‌های عبری به‌تازگی در گزارشی خبر دادند که گروه هکری «عصای موسی» به مدت یک سال کنترل دوربین‌های امنیتی حساسی را در اراضی اشغالی به دست داشته‌ است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» ضمن مطرح کردن این ادعا که عصای موسی گروهی متشکل از هکرهای ایرانی است، در ادعایی دیگر به توجیه شکست دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پرداخت، عنوان کرد: «نهاد امنیتی به مدت یک سال مطلع بوده که هکرهای ایرانی ده‌ها دوربین‌ امنیتی اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورده‌ بودند؛ اما برای متوقف کردن آن‌ها کاری انجام نداده است.»

تایمز اسرائیل در ادامه اشاره می‌کند: «این گروه، ده‌ها ویدئو از نقاط مختلف اسرائیل از جمله تصاویری از یک کارخانه سلاح‌سازی در سال گذشته و حمله انفجاری در قدس اشغالی در ماه گذشته را منتشر کرده است.»

شبکه عبری «کان» نیز در گزارشی مشابه نوشت: «مقامات برای تأمین امنیت دوربین‌ها هیچ اقدامی انجام ندادند، به‌رغم آنکه آن‌ها از فعالیت‌های گروه موسوم به عصای موسی آگاه بوده‌اند.»

گروه هکری عصای موسی حدود یک سال پیش در کانال تلگرامی خود تصاویری از محیط اطراف کارخانه تسلیحاتی «رافائل» در حیفا و همچنین تصاویری از تمام خیابان‌های قدس اشغالی را منتشر کرده بود.

این گروه هکری ناشناس ماه گذشته نیز تصاویری از عملیات بمب‌گذاری در قدس اشغالی و هلاکت دو صهیونیست در این عملیات را منتشر کرده بود؛ تصاویری که گفته می‌شد پس از هک دوربین‌های یک سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی منتشر شدند.

شبکه کان در ادامه گزارش خود همچنین می‌افزاید که هکرها توانسته بودند دوربین‌ها را به حرکت در بیاورند و تصاویر مربوط به نقاط مورد نظر را بزرگنمایی کنند. با این حال، برخی مقامات رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با کان ادعا کردند تصاویری که گروه هکری عصای موسی آن را منتشر کرده‌، مربوط به دوربین‌های امنیتی نبوده است.

عصای موسی در ماه ژوئن گذشته پس از گزارش رسانه‌های عبری درباره فعال شدن ناگهانی آژیرهای خطر در قدس و شهر ایلات مسئولیت این عملیات هکری را برعهده گرفته بود. این گروه، سال گذشته، نیز اطلاعات حساسی از چندین نظامی صهیونیست و تصاویری هوایی از اراضی اشغالی منتشر کرده بود.

هکرهای عصای موسی در ماه ژوئن نیز پس از سقوط یک بالن نظارتی ارتش رژیم صهیونیستی مسئولیت این اقدام را برعهده گرفته بودند؛ اما با این حال، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده بود این بالن به خوبی بسته نشده بود.