افشاگری روزنامه آمریکایی درباره سرنوشت مشترک اوکراین و افغانستان

روزنامه آمریکایی هیل در گزارشی نوشت: آمریکا در رابطه با اوکراین ممکن است شروع به عمل در راستای منافع خود کند، همانطور که هنگام خروج نیروهای آمریکا از افغانستان اتفاق افتاد.

 

این  روزنامه  در ادامه نوشت: در مقطعی، آمریکا در راستای منافع خود عمل خواهد کرد، شاید به همان شکلی که دولت ترامپ در مذاکرات خروج نیرو‌ها از افغانستان با طالبان و نه با دولت افغانستان انجام داد.

او همچنین افزود: برخی از مقامات پنتاگون درگیری اوکراین را نبرد روسیه بزرگ علیه روسیه کوچک توصیف می‌کنند. این بدان معناست که بعید است اوکراین بتواند روسیه قدرتمند را در صورت درگیری طولانی مدت شکست دهد.

این روزنامه‌ در مورد حمایت از اوکراین از سوی کاخ سفید و کشور‌های ناتو گفت که این کمک‌ها شامل ارائه کمک‌های نظامی و دیگر کمک‌ها به اوکراین برای دفاع و حفظ بقا است. با این حال، بسته‌های کمکی به گونه‌ای طراحی شده اند که از اخراج روسیه از تمام یا بیشتر مناطق تحت کنترلش در کریمه و دونباس و تحریک تشدید تنش توسط مسکو جلوگیری شود.

افشاگری روزنامه آمریکایی درباره سرنوشت مشترک اوکراین و افغانستان

هیل پرسید در حالی که آمریکا و ناتو قاطعانه برای حمایت از اوکراین توافق کرده اند، آیا اگر جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد، این انسجام ادامه خواهد یافت؟

آمریکا و متحدانش در ناتو در شرایط اجرای عملیات ویژه روسیه در اوکراین، از کی‌یف با تحویل تسلیحات حمایت می‌کنند و این برنامه‌ها ده‌ها میلیارد دلار هزینه دارد. مسکو به نوبه خود بار‌ها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می‌کند و محموله‌های تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می‌شوند.