تاکید فرمانده سابق ناتو به ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین

ژنرال فیلیپ بریدلاو فرماندهی سابق آمریکا در اروپا همچنین گفت: به نظرم باید قوانین مربوط به نوع تسلیحاتی که به اوکراین ارسال می‌کنیم را مورد بازبینی قرار دهیم و باید به این کشور فرصت بیشتری دهیم تا حملات عمیق‌تری را علیه روسیه انجام دهد.

وی افزود: ما با محدودیت‌هایی که درباره ارسال سلاح به اوکراین ایجاد کردیم در واقع مامنی امن برای ارتش روسیه در قلمرویش ایجاد کرده‌ایم.

کی‌یف بارها خواستار تسلیحات دوربرد از حامیان غربی خود در میانه درگیری با روسیه شده اما تاکنون آمریکا و دیگر کشورهای غربی از تامین چنین تسلیحاتی برای اوکراین امتناع کرده و می‌گویند این روند باعث افزایش تنش و درگیری بین روسیه و ناتو می‌شود.

بریدلاو همچنین اذعان داشت که اوکراین از طرف غرب علیه روسیه می‌جنگد و خواستار رفع هرگونه محدودیت علیه تسلیحات برای اوکراین شد.

در حالیکه مسکو درگیری‌های جاری را به عنوان یک جنگ نیابتی با غرب توصیف می‌کند، ایالات متحده و ناتو به طور کلی معتقدند که طرف درگیری نیستند.

تاکید فرمانده سابق ناتو به ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین

در بحبوحه درگیری‌های جاری، بریدلاو بارها در حمایت از اوکراین اظهاراتی شبیه جنگ مطرح کرده است. برای مثال، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲، این ژنرال سابق ارتش آمریکا دولت کی‌یف را تشویق کرد تا به پل کریمه که شبه جزیره را به روسیه متصل می‌کند، حمله کند.

بریدلاو ادعا کرد که این پل یک "هدف قانونی" برای حمله اوکراین است و افزود که تخریب آن "ضربه بزرگی" برای مسکو خواهد بود.